Autorzy | Reality Pump |
Debiut w roku | 2005 |
Najpopularniejsze gry | seria Earth 21xx, seria Two Worlds |
W użyciu | nie |
Wersja DirectX | 9 |
Wersja OpenGL | - |
Obsługa multi GPU | nie |
Obsługa wielu rdzeni | nie |
Maks. ilość obsł. rdzeni | - |
Krakowskie studio Reality Pump zostało założone w 1995 roku. Było częścią Topware Interactive aż do jego upadku w 2001 roku. Zespół podpisał wówczas umowę z firmą Zuxxez Entertainment, która przejęła prawa do Topware Interactive. Ekipa ma na swoim koncie trzy części strategii Earth z numerkami odpowiednio 2140, 2150 i 2160. W szerokim świecie znana jest głównie z ostatniej inkarnacji Earth, a także - być może przede wszystkim - z Two Worlds, gry RPG inspirowanej w dużej mierze serią The Elder Scrolls.
Seria Earth pod wieloma względami (zwłaszcza technologicznymi) była pionierska. Pierwsza odsłona ukazała się na rynku w 1997 roku i z miejsca została entuzjastycznie przyjęta, zbierając bardzo dobre recenzje w rodzimej prasie. Brak zaplecza marketingowego nie pozwolił wypłynąć grze na szerokie wody. W Polsce zyskała dużą popularność. Podobnie było z następcą, Earth 2150. Był to ogromny krok w przód w kwestii graficznej, i to nawet nie dla gry, lecz dla całego gatunku. 2150 to jedna z pierwszych strategii, która mogła zaoferować grafikę w pełnym 3D! Kolejnymi innowacjami były tryby dnia i nocy oraz zmienne warunki pogodowe. Wszystko to miało odzwierciedlenie w rozgrywce. Recenzenci wręcz rozpływali się w zachwytach!
Następny Earth: tutaj mamy już do czynienia tylko z ewolucją, ale za to jaką. Napisany specjalnie dla Earth 2160 przez pana Mariusza Szaflika silnik Earth 4 kopał tyłki wszystkim RTS-om przez prawie rok. Korzystający z bibliotek DirectX 9 engine obsługiwał jednostki pixel/vertex shader, liczone w czasie rzeczywistym, niespotykane wcześniej efekty świetlne, bump mapping, bardzo szczegółowe jednostki i tereny. Gra została odrobinę chłodniej przyjęta od swojej starszej siostry, lecz mimo to odniosła ogromny sukces.
Ciekawostka: Trwają prace nad zaplanowanym na połowę września Two Worlds II. Ci, którzy mieli okazję poobcować z grą twierdzą, że jest na co czekać. Mamy nadzieję, że Reality Pump sprawi miłą niespodziankę i gorąco trzymamy kciuki!