Autorzy | Bethesda Softworks |
Debiut w roku | 1995 |
Najpopularniejsze gry | TES: Daggerfall, Terminator: Future Shock, Terminator: SkyNET |
W użyciu | nie |
Wersja DirectX | - |
Wersja OpenGL | - |
Obsługa multi GPU | nie |
Obsługa wielu rdzeni | nie |
Maks. ilość obsł. rdzeni | - |
Bethesda wprowadziła na rynek grę Terminator: Future Shock w 1995 roku. Był to pierwszy tytuł korzystający z autorskiego rozwiązania firmy. XnGine, bo o nim mowa jest jednym z pierwszych silników oferujących pełne 3D. Możliwe było dowolne rozglądanie się przy pomocy myszy, co również stanowiło novum w tamtym czasie. Nawet wydany w rok później Quake w ustawieniach domyślnych na to nie pozwalał (w celu spojrzenia w górę/dół konieczne było przytrzymanie środkowego klawisza myszy)
Engine stworzono z myślą o pracy w środowisku DOS. Po pojawieniu się Windows 95, gra miała problemy z prawidłowym działaniem - zresztą nie ona jedna. W późniejszym czasie autorzy wydali kilka łatek. Jedna dodawała obsługę wyższych rozdzielczości, inna pozwoliła na wykorzystanie możliwości kart firmy 3dfx.
Na silniku powstało zaledwie kilka gier. Wymieniony Future Shock, jego następca SkyNET, TES: Daggerfall i dwie gry osadzone w universum The Elder Scrolls nazywające się TES Legends: Battlespire i TES Adventures: Redguard. Daggerfall uznawany jest za jedną z największych gier komputerowych w historii. Obszar gry obejmuje 15 000 miast i 750 000 mieszkańców. Ze względu na ograniczenia sprzętowe większość miast wyglądała niemal identycznie, ale liczby robią wrażenie.
Ciekawostka: Morrowind początkowo korzystać miał z XnGine, jednak studio wybrało opisywany wcześniej NetImmerse.