Gry komputerowe

Boulder Dash

przeczytasz w 1 min.

Diamentobranie


 

Boulder Dash, czyli kolejna gra w naszym zestawieniu, której zasady i fabuła były proste jak konstrukcja cepa, a przy tym grywalność na tyle wysoka, że w przyszłości doczekała się setek różnorakich klonów, wersji flashowych czy komórkowych. Boulder Dash to chyba najskromniejsza symulacja ciężkiej pracy w kopalni, gdzie perspektywa zysku opatrzona jest też ogromnym ryzykiem utraty życia.

Gra miała swoją premierę pod koniec 1984 roku, a za jej stworzenie odpowiedzialne było małe studio First Star Software. W roli głównego bohatera obsadzono niejakiego Rockforda, którego – biorąc pod uwagę datę premiery – zobrazowano za pomocą kilku maleńkich pikseli. Nasz podopieczny posiadał umiejętność sprawnego przebijania się przez zwaliska ziemi, jednak prawdziwym rarytasem były ukryte w niej diamenty – to właśnie ich zbieranie gwarantowało punkty. Niestety w trakcie poszukiwań czekały na nas różne niebezpieczeństwa, wśród których dominowały niebezpieczne skały. Chwila nieuwagi, źle wykopany korytarz lub zwyczajne gapiostwo Rockford mógł przypłacić życiem.

Wraz z rozwojem akcji i oczyszczaniem z cennych klejnotów kolejnych poziomów naturalnie robiło się coraz trudniej. Autorzy nie zapomnieli o różnorodnych atrakcjach, jakich przecież nie mogłoby zabraknąć w kopalni z prawdziwego zdarzenia. Groźne duchy, śmiercionośna lawa, bomby czy trudne do zniszczenia murki stanowiły prawdziwe uatrakcyjnienie zabawy. Obecność wszystkich tych elementów w znaczącym stopniu sprawiała, iż gracz musiał wykazać się nie tylko dobrym refleksem, ale i umiejętnością logicznego oraz strategicznego myślenia.

Pierwsza część Boulder Dash debiutowała na kilku platformach równocześnie, m.in. Apple II, ZX Spectrum, Commodore 64, ATARI, a wreszcie NES i PC. Poszczególne wersje różniły się od siebie dość znacznie oprawą graficzną, czyli przede wszystkim kolorystyką. W 1995 roku ukazał się oficjalny sequel, zatytułowany Boulder Dash II: Rockford’s Revenge, jednak gra nie odniosła już takiego sukcesu. Być może na tak mało skomplikowaną produkcję było już po prostu za późno, dlatego dziś idea funkcjonuje głównie na płaszczyźnie freeware’owych klonów. 

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login