Silnik graficzny Stalkera: ZP potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.
STALKER - Zew Prypeci: 1024x768, Max Detail
DX9, Aniso x0, NoAA
Palit GT 240 1GB (550/790) | 80 67 |
HIS HD 5570 1GB (650/800) | 67 51 |
Palit GT 220 512MB Sonic (650/900) | 65 54 |
HIS HD 5550 1GB (550/400) | 38 31 |
średnie fps minimalne fps |
STALKER - Zew Prypeci: 1280x1024, Max Detail
DX9, Aniso x0, NoAA
Palit GT 240 1GB (550/790) | 61 52 |
HIS HD 5570 1GB (650/800) | 48 40 |
Palit GT 220 512MB Sonic (650/900) | 44 37 |
HIS HD 5550 1GB (550/400) | 28 24 |
średnie fps minimalne fps |
Wystarczy obniżyć jakość grafiki do poziomu DirectX 9, a nawet taniutki Palit GeForce GT 220 zapewni niezłą wydajność w najnowszym Stalkerze. Bohater testu, karta graficzna HIS Radeon 5550, oferuje niezłą wydajność, ale tylko w rozdzielczości 1024x768. Konkurencja prawdę mówiąc gromi układ HD 5550.
Najlepszy spośród całej stawki ponownie jest Palit GeForce GT 240.