Fani wszystkich części Stalkerów nie powinni przeoczyć tego tytułu. Metro 2033 przenosi nas do moskiewskiego metra oraz jego okolic gdzie się dzieje akcja. Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bowiem bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w DX11. Metro 2033, to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki!
Metro 2033: 1024x768, Low Detail
DX9, Aniso x0, NoAA
HIS HD 5570 1GB (650/800) | 53 38 |
Palit GT 240 1GB (550/790) | 46 33 |
Palit GT 220 512MB Sonic (650/900) | 44 30 |
HIS HD 5550 1GB (550/400) | 29 19 |
średnie fps minimalne fps |
Metro 2033: 1280x1024, Low Detail
DX9, Aniso x0, NoAA
HIS HD 5570 1GB (650/800) | 36 25 |
Palit GT 240 1GB (550/790) | 33 24 |
Palit GT 220 512MB Sonic (650/900) | 30 20 |
HIS HD 5550 1GB (550/400) | 19 12 |
średnie fps minimalne fps |
Obniżając detale graficzne i testując niedrogie akceleratory okazało się, że grafika w Metro 2033 nadal jest bardzo dobra! Nadal jednak pozostają też duże wymagania gry. HIS Radeon 5550 nie oferował zadowalającej ilości klatek/s. Na upartego możemy grać w 1024x768, ale spadki klatek są spore i dość często występują. Mocniejszy brat HIS Radeon 5570 oferuje tutaj najlepszą wydajność. Metro 2033 nieźle działała też na Palicie GeForce GT 240.
Podniesienie rozdzielczości do 1280x1024 sprawia, że granie na którymkolwiek z prezentowanych akceleratorów jest bardzo utrudnione.