Seria Die Hard, czyli popularna i umiłowana szczególnie w okresie świątecznym przez rodzime telewizje Szklana Pułapka, to film któremu Bruce Willis zawdzięcza w zasadzie całą swoją popularność. Ale też miliony ludzi na całym świecie zawdzięcza mu masę emocji przez przynajmniej kilka godzin - nie bez kozery nazywany jest bowiem "klasykiem kina akcji".
Activision rok po premierze filmu - w 1989 - dogadało się z firmą Dynamix i wspólnie stworzyli strzelankę utrzymaną w klimatach Die Hard. Jak się później okazało, była to pierwsza gra z całej serii, która łeb w łeb z filmami bawiła spragnione strzałów i eksplozji społeczeństwa. Większość z was kojarzy zapewne Szklaną Pułapkę w 3D, jednak pierwsza gra z zawodowym trójwymiarem miała tyle wspólnego co zajęcia z perspektywy na plastyce w podstawówce.
Akcja obserwowana z perspektywy trzeciej osoby trochę zawodziła - trudno było na przykład wycelować do napotykanych tu i ówdzie przeciwników. Wielu skarżyło się również na brak dynamizmu. Choć do ery wielkich FPS-ów jeszcze nieco brakowało, gracze mieli już całkiem nowoczesne oczekiwania.
Ciekawostka: Akcja rozgrywa się w fikcyjnym biurowcu Nakatomi Plaza, ale wzorowanym na jednym z bardziej charakterystycznych wieżowców Los Angeles - Fox Plaza.