Wbrew pozorom, oraz nieoficjalnym informacjom, jakoby wygładzanie krawędzi nie działało pod systemem WindowsXP (tryb DX9c) przedstawiam poniższe zrzuty. Wygładzanie działa poprawnie co widać chociażby po krawędziach belek wspierających dach budowli o aparycji świątyni z kraju kwitnącej wiśni.
wygładzanie krawędzi x0 wygładzanie krawędzi x4
Testy wydajności, ze względu na karty ATI/AMD, przeprowadziłem jednak pod systemem Vista. Tu także jest mały problem z AA, jednak do obejścia przy pomocy sterowników i trybu wide-tent. Pomimo aż 8próbek jakich karta używa do wygładzenia krawędzi obiektów, AA jest tu nieco gorszej jakości od tego uzyskanego na kartach konkurencyjnej nvidii. W momencie pisania tego tekstu pojawiły się nowe sterowniki dla kart ATI usprawniające antyaliasing w tej grze, także pod systemem XP.
W związku z zastosowaniem trybu wide-tent, Radeony niewiele tracą po uaktywnieniu AA. GeForce'y już kilka klatek, jednak tak naprawdę antyaliasing jest tu lepszej jakości. Duże spadki notują karty z małą ilością pamięci - 256MB wersja 8800GT oraz 384MB GeForce 8800GS.
Ustawienia wysokie pozwalają rozwinąć skrzydła dwuprocesorowej konstrukcji HD3870X2. Widać także większą procentowo stratę (do 30%) wydajności GeForce serii 8. Porównanie do ATI używającym innego trybu AA nie jest jednak do końca sprawiedliwe. Ot taka ciekawostka, warta obejrzenia.