Gry

Testy: rozdzielczość 1680x1050

przeczytasz w 2 min.

Testy w UT3 zaczynamy tym razem od rozdzielczości 1680x1050. Niby, jest to rozdzielczość duża, ale w grze, przy maksymalnych ustawieniach jakości obrazu, różnice wydajności po zmianie rozdzielczości nie są znaczące. Mało tego, dla najmocniejszych kart zawierają się w kilku klatkach na sekundę. Słabsze konstrukcje natomiast, zyskują i to znacznie.

Pomimo wyłączenia Vsync, oraz Framerate Smootheringu, uzyskiwane wyniki wydają się zawierać w przedziale do 60kl/s, czyżby Vsync był jednak aktywowany? Nic bardziej mylnego, maksymalne uzyskiwane FPS przekraczają w tej rozdzielczości 80kl/s, a w niższych grubo ponad 100kl/s. Winowajcą jest nie tylko engine gry, ale również nasz testowy procesor ;] Najważniejsze jednak, że klasyfikacja jest zachowana poprawnie.

Jakie karty zatem można uznać za zdolne do poradzenia sobie w dynamicznej rozgrywce UT3 przy tej rozdzielczości? Wszystkie, które w naszych testach przekroczą przynajmniej 40kl/s. Średnia 30fps nie zapewnia komfortowej rozgrywki ze względu na liczne "framedropy" i spowolnienia w momencie gdy karta nie radzi sobie z daną sceną, stąd zwiększamy tu minimalną dopuszczalną średnią do 40fps-ów.



Mapa deadmatch'owa ShangriLa. W miarę komfortowe granie zaczyna się już na HD3850, ale o dziwo pod systemem Windows Vista ;) ATi/AMD znów zaspało ze sterownikami, tym razem pod XP (Catalyst 8.2). Być może na kolejnej wersji będzie nieco lepiej. Najsłabiej, w stosunku do kosztów jakie musimy ponieść na tę kartę, wypadł dwuprocesorowy HD3870X2. Identycznie natomiast 8800GTS i 8800GT - obciążenie procesora centralnego.



Rozgrywka "War" na mapie Torlan. Średni fps spadł o 8-10kl/s. Wciąż grywalnie pod Vistą na HD3850 256MB i w górę. Wszystkie karty ze 128-bitową szyną pamięci będą nieco za słabe, choć przy dobrym podkręceniu procesora dało by się pewnie z powodzeniem pograć na tych ustawieniach także na 8600GTS.



Jak widać, po zdjęciu nieco z detaliczności świata, klasyfikacja kart klaruje nam się do akceptowalnego poziomu. Procesor nie jest więc do końca winowajcą wyrównanych FPS na wykresach powyżej.

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login