Gry

Prehistoria – Build

przeczytasz w 1 min.

Autorzy3D Realms
Debiut w  roku1996
Najpopularniejsze gryDuke Nukem 3D, Blood, Shadow Warrior, Redneck Rampage

Dobrnęliśmy do ostatniej pozycji w zestawieniu prehistorycznych tytułów, Króla, tfu – Księcia strzelanin 2,5D – Duke Nukem 3D, a konkretnie do napędzającego grę silnika Build. Pierwsze informacje o silniku ujrzałem dawno temu na stronach z aktualnościami miesięcznika Gambler. Jeden z czerwono-żółtych kwadratów zwrócił moją uwagę, już wówczas wiedziałem, że Duke będzie WIELKI. Tymczasem wracając do silnika...

Engine autorstwa Kena Silvermana jest kolejnym szczebelkiem na drabinie ewolucji. Build był w stanie generować duże otwarte przestrzenie, bez uszczerbku dla wydajności. Ponadto ściany mogły być umiejscowione pod dowolnym kątem względem podłoża. Jakby tego było mało, elementy otoczenia ulegały destrukcji. Nie wszystkie, rzecz jasna, lecz tylko te, które uprzednio zostały odpowiednio przygotowane przez programistów. Pomieszczenia mogły być umieszczone jedno nad drugim, lecz obydwa nie mogły być wyświetlone w tym samym czasie.

W późniejszych odsłonach dodano możliwość użycia Voxeli w miejsce dwuwymiarowych bitmap. Tak jak większość silników, tak i Build ma sporo ograniczeń, lecz nawet pomijając je engine Silvermana czuł oddech rywali na karku, w szczególności konkurencji spod znaku id Software. Build doczekał się bardzo wielu modyfikacji stworzonych przez fanów. Były one wypuszczne przed, jak i po udostępnieniu kodu źródłowego. W sieci można znaleźć poprawki oferujące obsługę OpenGL, tekstury w wyższych rozdzielczościach, wersje na Linuksa, a także całą masę innych

Ciekawostka: Duke Nukem 3D na Mega Drive? Piece of cake! W 1998 roku, firma Tec Toy, wydała port DN3D na konsolę Segi. Kartridż można było kupić tylko w Brazylii. Był to jeden z najbardziej niewdzięcznych portów, jaki kiedykolwiek ujrzał światło dzienne. Grze dużo bliżej było do Wolfensteina 3D aniżeli do przygód Księcia. Gra zawierała zmieniony drugi epizod z oryginalnego Duke'a . Podłoża i sufity nie były oteksturowane, a wszystkie ściany w poziomie i w pionie były ułożone pod kątem 90 stopni. Książe przewraca się w wirtualnym grobie...

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login