Tym razem nvidia dla obydwu kart zastosowała ten sam moduł chłodzenia. Różnice z zewnątrz ograniczają się jedynie do kolorystyki (jeżeli o takowej można w ogóle mówić). GTX w wersji 280 wydaje się bardziej "czarny" i właściwie jest to cała różnica na jaką się natkniemy. Niestety, póki co nie było możliwości rozkręcenia obydwu modeli i porównania zestawu chłodzenia występującego na referencyjnych konstrukcjach. Wydaje się jednak, że istotnych różnic raczej i tu nie uświadczymy.
NVIDIA GeForce GTX 260
nvidia GeForce GTX 280
Długość całej karty (zabudowy) jest niemal identyczna jak w przypadku 9800GX2. Referencyjny system chłodzenia stosowany w kartach opartych o GT200, przez zewnętrznych producentów nie będzie zapewne poddawany żadnym modyfikacjom, stąd w sprzedaży powinny pojawić się mniej "trumiennie" wyglądające modele, które odróżnić będzie można jedynie po kolorowych naklejkach właściwych dla danego producenta.
Jeżeli chodzi o sam wentylator, którym uraczyła nas nvidia, jest to po prostu kolejna wariacja w temacie GeForce z górnej półki, przez co do najcichszych nie należy. Trzeba jednak przyznać, że do schłodzenia tego "potwora" potrzeba znaczącego przepływu powietrza. Więcej na ten temat w dalszej części artykułu.
GTX 200 series (tył obydwu kart)
Karta oglądana z tyłu prezentuje się bliźniaczo podobnie do GeForce 9800GX2, mamy więc tu ponownie kompletną zabudowę płytki drukowanej (tzw. "puszkę") wyposażoną w poprzeczne nacięcia ułatwiające odprowadzanie gromadzonego ciepła z górnej części PCB.
wyjścia w serii GT200
po lewej GeForce 9800 GTX, po prawej GeForce GTX 280
Standardowy komplet wyjść. Dwa złącza DVI-I z obsługą HDCP oraz wyjście HDTV-out (S-video). HDMI jest również dostępne, jednak potrzebna będzie specjalna przejściówka. Wersje produkcyjne niektórych kart powinny już zostać wyposażone w złącze HDMI wbudowane pod śledzia. Co bardzo istotne karty obsługują najnowszy dostępny tryb przesyłania obrazu poprzez interfejs DisplayPort, z tą jednak różnicą (w kontekście porównania ze starszą serią GeForce 8 i 9), że tym razem będzie można przesłać obraz w rozdzielczości ponad 2560x1600 i 10-bitowym kolorze (do miliarda barw na jednym ekranie). Poprzednie generacje kart również wewnętrznie operowały na 10-bitach, jednak na wyjściu musiały być już zgodne z formatem (RGB) czyli 8-bitami na kanał.