- 3Dmark Vantage GPU Score PERFORMANCE: 3300~3600 punktów
Mając do wysupłania kilkadziesiąt złotych więcej, już za około 350 zł dostaniemy GeForce'a 9600GT lub 512-magabajtową wersję Radeona HD3850. Bez dwóch zdań jednak, lepszym wyborem będzie 9600GT, który w większości przypadków (testów) radzi sobie z powodzeniem nawet z Radeonem HD3870.
Kupując kartę opartą o GeForce'a 9600GT, nie warto przepłacać za dodatkowe 1GB pamięci RAM. W tym przedziale wydajnościowym to nadal czysty marketing. Karta pozwoli nam już pograć w rozdzielczościach 1280x1024 oraz 1440x900, w przypadku niektórych gier, nawet z uaktywnionym antyaliasingiem. 64-shaderowa karta 9600GT posiada także tę przewagę nad 9600GSO / 8800GS, iż wyposażona jest w 16 jednostek renderujących ROP oraz pełną 256-bitową szynę pamięci. Mniejsza liczba shaderów (64 vs 96) przekłada się na wydajność tylko w nielicznych, wybranych tytułach.
Przykładowe, godne zainteresowania karty z tego segmentu, to nie tylko stosunkowo tani Palit, ale również produkty Galaxy z Coolermasterem, nieco cichszy Gigabyte z Zalmanem, oraz konstrukcja Gainwarda. Wszystkie te produkty cenowo oscylują wokół 320-350zł.
Osoby, które lubią poczekać na rozwój sytuacji, mogą dużo zyskać „uzbrajając” się w cierpliwość. ATi/AMD już po 10 września zaprezentuje nowe akceleratory skierowane w ten właśnie segment. Karty te mogą, ale też niekoniecznie muszą być silną konkurencją dla produktów wymienionych w dwóch ostatnich przedziałach (300 i 350zł). Warto więc chyba nieco poczekać.
Galaxy 9600GT GDDR3 512MB (675/2000) MHz Coolermaster v2
Palit 9600GT GDDR3 512MB (650/1800) MHz