Platforma testowa
Procesor: Intel Core i5 750 @3,7 GHz | |
Płyta główna: ASUS P7H57D-V EVO | |
Pamięć RAM: 2 x 2 GB Kingston HyperX 1600 MHz CL7 | |
Dysk twardy: Samsung HD753LJ 750 GB | |
Zasilacz: CM Silent Pro 700 W |
Karty graficzne
| |
|
Sterowniki, system operacyjny i programy
- Windows 7 64-bit PL (Ultimate)
- DirectX 10
- NVIDIA 258.96
- ATI Catalyst 10.9
- Fraps 3.1.0
Opracowanie procedury testowej do Medal of Honor: Tier 1 (Single) nie było tak proste, jak mogłoby się wydawać. Musieliśmy osobno zmierzyć wydajność w rozgrywce jedno- i wieloosobowej. Jak już wcześniej wspominaliśmy, użyto w nich diametralnie różnych od siebie silników.
Silnik Frostbite (Multi) pozwala na dużą dowolność w kwestii dopasowania opcji graficznych do posiadanego sprzętu. Posiadacze kart GeForce będą mogli zmienić wartość wygładzania krawędzi na x32. Ci z was, którzy mają Radeony ustawią maksymalnie x8. Jakie są różnice między tymi wartościami? Absolutnie żadne.
W rozgrywce singleplayer bardzo łatwo jest uzyskać liczbę klatek na stałym poziomie. Wszelkiego rodzaju eksplozje nie spowalniają animacji. Jedynie dym wydawał się powodować spadek płynności. Na grę nałożono limit 62 kl./s., którego nie był w stanie przekroczyć nawet Radeon HD 5970. Postanowiliśmy pokazać wam, które z testowanych kart osiągały wartości poniżej 62 kl./s. W trybie multiplayer ograniczenie nie występowało.
Do wszystkich testów wyłączyliśmy synchronizację pionową.
W trybie multiplayer trudno o powtarzalność sytuacji. Chcąc aby test był wiarygodny dla każdej karty, do znudzenia rozpoczynałem grę na tej samej mapie, w tym samym trybie gry oraz w tym samym miejscu. Starałem się najdokładniej odtworzyć efekty strzałów, wybuchów oraz dymu, tak aby każda karta testowana była w takich samych warunkach. Zaprezentowana na filmie sytuacja jest jedynie przykładową. Zrezygnowaliśmy z pomiaru minimalnej ilości klatek na sekundę ze względu na różnice w tym, co działo się na ekranie podczas poszczególnych pomiarów. Różnice na poziomie do 3 kl./s. pomiędzy poszczególnymi kartami trzeba traktować więc z pewną rezerwą.
Tabela ustawień singleplayer (Unreal Engine 3)
Wysokie | Średnie | Niskie | |
Szczegóły tekstur | Wysokie | Średnie | Niskie |
Szczegóły świata | Wysokie | Średnie | Niskie |
Szczegóły cieni | Wysokie | Średnie | Niskie |
Wygładzanie krawędzi | wł. | wł. | wył. |
Tabela ustawień multiplayer (Frostbite Engine)
Niskie | Średnie | Wysokie | Maksymalne | |
Jakość cieni | Niska | Średnia | Wysoka | Wysoka |
Jakość efektów | Niska | Średnia | Wysoka | Wysoka |
Wygładzanie krawędzi | 1x | 2x | 4x | 8x (AMD) 32x (nV) |
HBAO | Wył. | Wył. | Wł. | Wł. |
Filtr. anizotropowe | 1x | 4x | 4x | 16x |
Jakość tekstur | Niska | Wysoka | Wysoka | Wysoka |
Szczegółowość | Niska | Średnia | Wysoka | Wysoka |