Grid 2 podobnie jak poprzednia część wchłonęła mnie na wiele, wiele godzin. Kolejne zlecenia wyścigów, nowe, ładniejsze odcinki tras i szybsze auta często powodowały u mnie opad szczęki. Zaimplementowano świetny zestaw aut i każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Pamiętać tylko trzeba, że to nie symulator, a typowa zręcznościówka. Auta nie zawsze prowadzą się tak, jakbyśmy to sobie wyobrażali. Mnie w niektórych modelach irytowała ich „pudełkowatość”. Brakowało mi również bardziej rozbudowanego trybu kariery czy możliwości stworzenia i rozwijania osobowości kierowcy – niestety, tych elementów zdecydowanie brakuje. Kolejna bolączka to brak widoku z kokpitu – choć osobiście mogę to przeboleć, to pewnie znajdzie się spore grono graczy, którym będzie on doskwierał. Gdybym miał oceniać w skali 10-punktowej, dałbym nowej grze firmy Codemasters mocną siódemkę.
Oprawa audiowizualna stoi na bardzo wysokim poziomie i na szczęście nie pociągnęła za sobą nieobrażanie wysokich wymagań sprzętowych. Jeśli jesteśmy w stanie przeboleć obniżenie jakości niektórych detali (głównie cienie), to pogramy w Full HD na akceleratorze pokroju GeForce GTX 660 albo Radeon HD 7850. Posiadacze słabszych sprzętów nie mają jednak co narzekać. Gra świetnie wygląda i szybko działa na ustawieniach „Wysokie”. W tym przypadku karty typu Radeon HD 7770 albo GeForce GTX 650 Ti oferują bardzo przyzwoitą liczbę kl./s.
Podsumowanie | ||
plusy: • Grywalność • Liczba i sposób prowadzenia samochodów • Liczba zleceń do pokonania • Ciekawie zaprojektowane trasy • Oprawa audiowizualna • Niewygórowane wymagania sprzętowe • Opcja „flashback” • Uszkodzenia aut • … wciąga na wiele, wiele godzin :) | ||
minusy: • W zasadzie brak modelu kariery • Brak możliwości konfiguracji / tuningu auta • Brak widoku zza kierownicy • Niewyrównany poziom trudności w najtrudniejszym trybie • Model jazdy mógłby być lepszy | ||
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: ok. 119 zł (PC) | ||
Komentarze
57liczyłem na coś lepzego ..
Zacznijmy od tego, ze na GRIDa2 czekalismy 6 lat, nie 5. Pierwsza odslona pojawila sie w 2007 roku.
Flashback nie jest zadna nowoscia, bo wystepowal takze w jedynce.
W dwojce brakuje rozgrywki typu "Demolition Derby", co w polaczeniu ze swietnym - jak czytamy - modelem zniszczen, jakos stanowi dziwna mieszanke. W zasadzie ten model zniszczen jest troche smieszny - widac to po rozwalce, gdy auto rozsypuje sie wdrobne kawaleczki. Ktore auto tak ma w rzeczywistosci ?
Fizyka gry siadla w porownaniu do "lekkiej" jedynki. Teraz jezdzi sie nieco bardziej topornie - jakby silnik pozyczyli ze sprawdzone serii DIRT. Nie przecze, nadal jest to fajna jazda, ale juz nie tak "lekka" pod wzgledem prowadzenia auta na zakretach, jak jedynka.
Kamera - kolejny fail GRIDa2. W jedynce kamera byla dynamiczna, to jest bardziej liniowa. Czasem zastanawiam sie, co sledzi kamera - budynki, tyl auta, inne auto - szczegolnie w rozgrywce na dzielonych ekranach. Powtorka to jakas lipa w tym ostatnim trybie - dlaczego tylko pierwsze auto pokazuje ?
Trasy sa ciagle te same - roznia sie tylko punkty startu i mety wraz z rozwojem kariery. Na plus - zmieniajace sie przejazdy przy kolejnych kolkach w niektorych trybach.
Menu to kolejny fail. Podwojne wchodzenie do gry (najpierw profil, potem offline/online), zbyt dlugi czas reakcji na wcisniete menu - w porownaniu do jedynki to byl moment, teraz niby sekunda dluzej, ale opoznienie jest widoczne... i czuje sie je ! Co to jest... No i dlaczego komus przeszkadzalo menu z jedynki ? Czy kazda czesc musi miec swoje nowe menu ? Niekoniecznie.
Tryby online - porazka. Jest w ogole podglad, jak w jedynce ? Nawet nie zauwazylem, bo nie chce mi sie online tluc.
Po podlaczeniu pada czasem gra fiksuje i przydziela kontroler nie temu, co potrzeba. Ustawienia pada pod katem czulosci tez jakies niemrawe, pomimo ze w systemie jest OK.
Sama gra zzera mi okolo 720MB VRAMu - masakra. To jest gra z 2013 roku ? Ustawienia Ultra FullHD dla jasnosci, MSAAx4 i FXAA.
Poza tym - kolego autorze, nie trzeba bnabrac sie ustawieniami recznymi, podczas gdy ze sterownikami nVidii instaluje sie cos takiego, jak GEFORCE EXPERIENCE. W/g tego mozna dostosowac ustawienia gry zalecane przez producenta karty graficznej - i troche mnie to przerazilo, bo na mojej 660Ti chce mi wcisnac MXAAx8, po
Jak były pierwsze testy to zacytuje tu redaktorów CDA że "granie na klawiaturze w NFS Porsche 2000 powoduje że tracimy na wstępie 50% jakości gry. Jest to pierwsza "samochodówka" gdzie niema tak łatwo pokonywanych zakrętów, jest różnica prędkości, pojawiło sie pojecie zablokowania sprzęgła, różnice w konstrukcji silników oraz turbodoładowań czy sprężarek a to i tak mało by opisać ta grę w nią trzeba zagrać opis to za mało a dla fanów pozycja obowiązkowa. Bo w ta grę sie gra a nie ją przechodzi"
niema cukierkowej grafiki a jest wyścig i twarde prawa fizyki
Po kilkunastu minutach padłem...Miałem rację, że szkoda pieniędzy i czasu. Z jedynką ma wspólną tylko nazwę. Szkoda mi tylko, że tak wiele osób to kupiło i dało dowód na to, że obniżając koszty produkcji (usunięcie widoku z kokpitu) , przy dobrej reklamie i tak da się wcisnąć wybrakowany towar. Obawiam się, że wiele firm pójdzie za przykładem i niedługo będzie sam syf w sprzedaży. Są na szczęście takie produkcje jak Project cars, gdzie my-jako uczestnicy projektu- mamy jakiś wpływ na efekt końcowy.
Typowy port z konsoli 1 rodzaj textur na całą grę.
Oc z 860 do 1200
No tak, jak przed pierwszym zakretem nie wyjedziesz na prowadzenie, to gosc jadacy przed toba takims samym autem zrobi pol minuty przewagi... To jest farsa
Teraz to jest zbyt proste a mogli by zostawić że niektóre auta dałoby się odblokować od sponsora w zamian za dobrze przejechaną trasę w wymaganym limicie czasowym.
gra chodzi ponad 60 klatek max 100 ( taki bajer dopiero na obecnych sterach) na starych czyli 13.2 mialem 25-40 klatek....
nie chwale sie ani nic w tym stylu poprostu obrazuje ze do grania na srednich wystarczy nie wygorowany sprzet
No ludzie aspirujecie do miana poważnego portalu się wykazujcie...