Grid 2 bazuje na silniku EGO Engine. Jego wcześniejsze wersje były wykorzystywane do innych produkcji firmy Codemasters. Ma to swoje zalety, jak i wady. Wymagania sprzętowe nie należą do jakichś wybitnie dużych, a na ekranie prezentowana jest grafika wysokiej jakości. Z drugiej strony pamięta się, że Radeony lepiej, lub znacząco lepiej wypadały w pomiarach wydajności w porównaniu do kart graficznych GeForce z podobnego segmentu cenowego. W ostatnim Dirt: Showdown wyraźnie to było widać.
W grze maamy możliwość wyboru pięciu trybów graficznych:
- Ultra
- Wysokie
- Średnie
- Niskie
- Bardzo niskie
Dodatkowo możemy ręcznie edytować konkretne detale graficzne. Uwaga, wybranie najwyższego stopnia nie powoduje aktywowania technologii SAO (Soft Ambient Occlusion).
Poziom detali graficznych
Bardzo niskie | Niskie |
Średnie | Ultra |
Wysokie |
Wszelka zmiana poziomu detali jest dostrzegalna gołym okiem. Najbardziej widocznym są różnice w cieniach i oświetleniu. Im niższym poziom, tym spada też liczba obiektów widocznych na ekranie i złożoność odbić na karoserii auta.
Bardzo niskie | Niskie |
Średnie | Ultra |
Wysokie |
Poziom detali przedstawiam jeszcze w innej scenerii. Warto jednak zwrócić uwagę na poziom tekstur obiektów w tle, np. budynków, albo asfaltu. W niższych ustawieniach jakoś nie rzuciło mi się w oczy, aby miały one gorszą rozdzielczość.
Wygląd auta
Niskie | Średnie |
Wysokie |
W najniższym ustawieniu z wnętrza samochodu znika kierowca, spada też złożoność refleksów.
Wygładzanie krawędzi
MSAA x0 | MSAA x2 |
MSAA x4 | MSAA x8 |
W samochodówkach wygładzanie krawędzi według mnie jest bardzo istotne. Wszelkie krawędzie barierek, murów, czy auta znacznie lepiej wyglądają z włączonym MSAA, aniżeli bez. Wystarczy chociażby ustawienie tej technologii na poziomie x2, aby większość nieprzyjemnych dla oka schodków zostało zniwelowana.