Jak już wspomnieliśmy wcześniej tablet Tracer OVO 1.2 wyposażony jest w procesor AllWinner A10 (ARM Cortex-A8) pracujący z częstotliwością 1,2 GHz. Niniejszy CPU współpracuje z całkiem znanym i lubianym (zwłaszcza w smartfonach) układem graficznym MALI-400 MP, wspierającym OpenGL ES 2.0 oraz 512 MB pamięci DDR3. W teorii możemy oczekiwać płynnego działania średnio wymagających gier 2D i 3D.
Na wsparcie najnowszych tytułów jednak liczyć nie powinniśmy. Przy wielu tytułach (zwłaszcza tych THD) pojawia się przykra informacja o treści: „Twoje urządzenie nie jest zgodne z tą wersją”. Przyczyna może leżeć m.in. po stronie procesora lub rozdzielczości ekranu, która jest dość niska jak na tablet. Oczywiście istnieją sposoby na obejście niektórych blokad, ale po pierwsze nie zawsze są one zgodne z licencjami na oprogramowanie, a po drugie nawet jeśli uda się odpalić taką grę, to zazwyczaj przy takiej konfiguracji sprzętowej przyjemność z grania nie będzie wysoka.
Zbyt wiele na temat jakości grania na tablecie OVO napisać się nie da. Ekran ma 7 cali, więc powierzchnia jest dużo większa niż w smartfonie, ale wyraźnie mniejsza niż w 10-calowym tablecie z górnej półki.
Natomiast rozdzielczość to już tylko 800x480 px, czyli tyle samo co w przeciętnym smartfonie. Niektóre, bardziej zaawansowane gry nie uruchomią się, a inne mogą mieć problemy z prawidłowym wyświetlaniem interfejsu. Kąty widzenia też nie predysponują Tracera do bardzo intensywnego poruszania ekranem (szczególnie w pionie).
Nie chcemy bynajmniej stwierdzić, że na OVO1.2 nie da się pograć wcale. Wszystkie klasyczne tytuły w które graliśmy, takie jak Angry Birds, Sprinkle, Cut The Rope, a nawet Riptide GP działały dobrze albo bardzo dobrze. Warto jednak zaznaczyć, że np. ShadowGun nie chciał działać ani w wersji THD, ani zwykłej, podobnie Samurai II: Vengeance, ARMA II i Meltdown on Mars, a gra Frontline Commando powodowała znikanie obrazu z wyświetlacza (wymagane było ponowne uruchomienie tabletu). Guerrilla Bob wyłączał się bez wyraźnego powodu, a w czasie działania gry widoczne były błędy w teksturach.