Kiedy chcesz skorzystać z funkcji czyszczenia dysku, musisz albo przekopywać się przez menu Start, albo wybrać "Właściwości" danej partycji i dopiero tam odnaleźć "Oczyszczanie dysku". Tymczasem można wykonywać to zadanie szybciej i wygodniej, a warto pamiętać, aby korzystać z tej funkcji w miarę regularnie.
Aby usprawnić nieco swój system i dodać tę funkcję do menu kontekstowego każdego z dysków, wpisz w menu Start "regedit" i włącz rejestr systemowy. Następnie odszukaj klucza:
HKEY_CLASSES_ROOT\Drive\shell
Teraz naciśnij na folderze "shell" prawym przyciskiem myszy i wybierz "Nowy" -> "Klucz". Nazwij go "diskcleanup" i ustaw jego wartość (po prawej), klikając na "(Domyślna)". Wpisz tam "Oczyszczanie dysku".
Następny krok jest taki: kliknij na folderze "diskcleanup" prawym przyciskiem myszy i wybierz "Nowy" -> "Klucz". Nazwij go "command".
Potem ustaw wartość "(Domyślna)" na:
cleanmgr.exe /d %1
Zamknij rejestr systemowy, otwórz "Komputer" i na wybranej partycji kliknij prawym przyciskiem myszy. W menu kontekstowym pojawi się funkcja, którą nazwałeś "Oczyszczanie dysku". Wybierz ją - gotowe.