Ciekawostki

Konferencja prasowa z udziałem Roberta Kubicy

przeczytasz w 2 min.

Pit Lane Park było znakomitą okazją by spotkać się z Robertem Kubicą, zobaczyć go za kierownicą swojego bolidu czy zdobyć jego autograf. Nie zabrakło nas również na konferencji prasowej z jego udziałem...

Jak oceniasz Pit Lane ark BMW Sauber F1 Team?

Bolid F1 można zobaczyć, poczuć jego osiągi w stu procentach tylko na torze – na testach lub na wyścigu. Polacy nie mają zbyt dużego dostępu do takich atrakcji. Nigdy nie mieliśmy Grand Prix, nigdy nie mieliśmy własnego kierowcy. Jeszcze pięć lat temu F1 oglądała w telewizorach małą grupa fanów, teraz F1 jest jednym z najbardziej popularnych sportów w Polsce. Chociaż to się może zmienić – wystarczy, że zamiast wygrywać będę 15. i połowa kibiców odejdzie sprzed telewizorów.

Do Warszawy trafiłeś prosto z testów w Barcelonie. Co testowaliście? Czy zespół skupia się na doskonaleniu obecnego bolidu czy pracuje nad przyszłorocznym?

Osiągi naszego bolidu w testach w styczniu i lutym nie były zadowalające, ale potem wykonaliśmy kawał dobrej roboty – nie tylko kierowcy i inżynierowie, ale też projektanci. Nasz bolid sprawował się bardzo dobrze podczas trzech pierwszych Grand Prix i byliśmy bardzo blisko czołówki.Planem na ten rok było wygranie wyścigu i ten plan wykonaliśmy nawet przedwcześnie. Ale to był plan minimum i jeśli mamy szanse walczenia dalej, wygrania mistrzostwa. Będąc w czołówce klasyfikacji generalnej, z małą stratą do Ferrari, gdybyśmy jako BMW Sauber teraz odpuścili, zaprzepaścilibyśmy dużą szansę, a nie wiadomo, co będzie się działo w najbliższych latach i czy taka szansa się powtórzy.

Jaki jest wpływ kierowcy na konstrukcję, ulepszanie, zmiany w bolidzie?

W telewizji widzimy tylko bolid i kierowcę, a na sukces pracuje mnóstwo osób – inżynierowie, mechanicy, ludzie projektujący bolid, więc istnieje dużo rzeczy, które odgrywają bardzo ważną rolę w wynikach kierowcy i zespołu. Wkład kierowcy w budowę bolidu jest minimalny, ale kiedy już bolid powstanie, kierowca wpływa na to, w jaki sposób go udoskonalać, w którą stronę iść.

Jak teraz patrzysz na Formułę 1?

Patrzę na Formułę 1 tak, jak wcześniej patrzyłem na karting – mam jakiś plan, cel i chcę go w danym momencie osiągnąć. Nie myślałem, że dojdę do Formuły 1. Zdawałem sobie sprawę, że nie pochodzę z kraju, w którym ten sport ma tradycje. Trzeba mieć trochę szczęścia – do mnie szczęście się uśmiechnęło i zostałem kierowcą testowym w BMW Sauber. Dziękuję zespołowi, że dał mi taką szansę i myślę, że odwdzięczyłem się moją pracą i wynikami. 

Pit Lane Park to świetna okazja by przekonać się jak szybko potrafimy zmienić koło w bolidzie czy zatankować go z prędkością około 10 litrów na sek. Była to druga z ośmiu planowanych tegorocznych imprez (przed Polską impreza odbyła się w Turcji, kolejna będzie w Anglii), i cieszyła się ogromną popularnością. Warto było odczekać, czasem nawet kilka godzin przy wejściu, choćby tylko po to, by przekonać się jak głośne są bolidy. Mimo rozdawanych stoperów i nauszników, poziom natężenia dźwięku ogromnie mnie zaskoczył. 

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login