Platforma testowa › AMD Athlon 64 X2 @ 3800+ (2000 MHz) › ASUS Crosshair - RoG (nForce 590 SLI) › Kingston 2GB DDR2-800 CL 4-4-4-12 › Seagate 320GB › Creative SB Audigy › Chieftec CFT-620W › Windows XP Pro PL SP2 |
Zacznijmy od najsłabszej z kart. Jej cena oscyluje w przedziale 300~350 zł, zatem w sam raz pasuje nam do naszego ostatniego przeglądu kart graficznych do 300 zł.
Niestety poza obsługą DirectX 10, GeForce 8500 ma niewiele powodów do dumy. Wyniki testów mówią same za siebie.
W 3DMarku05 jeszcze nie wypada tak źle - jest słabsza jedynie od Radeona X1600 Pro.
Ale w Company of Heroes nie wygląda to już za dobrze. GeForce 8500 jest tu dużo wolniejszy od serii 7300GT. Przynajmniej w trybie DX9.
Firma THQ zapowiadała, że wyda do tej gry patch DirectX 10. Pojawi się w trzecim kwartale 2007 roku. Zastrzeżony Essence Engine, opracowany przez Relic, zostanie uaktualniony i będzie obsługiwał dynamiczny system pogody i bardziej realistyczną fizykę, a także graficzne fajerwerki stojące za Shader Model 4.0. Pytanie czy wówczas 8500 będzie oferować lepsze osiągi niż teraz. Przekonamy się.
Ustawienia efektów jak w tabeli poniżej:
ustawienia | jakość średnia | jakość wysoka |
jakość shaderów | wysokie | wysokie |
jakość modeli | wysokie | wysokie |
Szczegółowość tekstur | średnie | wysokie |
Cienie | średnie | wysokie |
Odbicia | średnie | wysokie |
Szczegółowość budynków | wysokie | wysokie |
Fizyka | średnie | wysokie |
Jakość drzew | średnie | wysokie |
Szczegółowość terenu | średnie | wysokie |
Jakość efektów | średnie | wysokie |
Zagęszczenie efektów | średnie | wysokie |
Ślady na obiektach | wyłączone | włączone |
Szczegółowość modeli | max | max |