Wszystkie testowane karty poradziły sobie z generowaniem płynnej animacji Mass Effect 2 w rozdzielczościach 1680x1050 i 1280x1024. Nic w tym dziwnego, gdyż gra oparta jest na silniku Unreal Engine 3, który został wykorzystany również w jej pierwszej odsłonie. Trochę problemów sprawiła kartom HD4550 i GF9800GT rozdzielczość 1920x1200 - nie są to zdecydowanie karty do takich ustawień. Zaskakuje też liczba osiąganych klatek przy minimalnych ustawieniach – wszelkie dodatki graficzne mogą być bardzo zasobożerne.
Test pamięci wykazał, że Mass Effect 2 nie wymaga dużej ilości RAM-u, większego znaczenia nie ma również jego taktowanie. Gra radzi sobie świetnie już przy 2 GB pamięci, co na dzisiejsze czasy jest bardzo dobrym osiągnięciem.
Porównałem także procesory, od Pentium 4 poprzez dwurdzeniowego E6320, na czterordzeniowych Q6600 i i7 920 kończąc. Nie poprzestałem na fabrycznych zegarach, co jednak nie przyniosło ogromnych korzyści - zyskaliśmy zaledwie kilka procent wyniku sprzed O/C. Czar i7 i procesorów czterordzeniowych po raz kolejny prysł, gdyż ME2 nie obsłuży więcej niż dwa rdzenie.
Na koniec pewna nowość w naszych artykułach – Vintage Test, który wykazał, że stare też może być jare. W testowanej rozdzielczości 1280x1024, bez wygładzania krawędzi z załączonym filtrowaniem anizotropowym, świetnie, jak na wiekowy już produkt, spisała się karta Radeon X1900XT. Musiała poradzić sobie z osiągnięciami techniki, z którymi nie miała wcześniej do czynienia. ;-) Słabszym wynikiem 7900GTX udowodniłem, że gra lepiej zadziała na kartach ATI.
Panom z Bioware należą się brawa za dość dobrze zoptymalizowaną grę, jednak Unreal Engine nie sprawiał do tej pory z tym problemów. Jedyne, czego można się przyczepić od strony technicznej, to brak większej liczby opcji graficznych (ustawień pośrednich).