Testy wykonałem przy pomocy funkcji demo_play wbudowanej w grę, na uprzednio przygotowanym demie mapy "Wysypisko". Gra "spatchowana" do wersji 1.0005.
Procedura testowa:
- narzędzie testowe: wbudowane w konsolę (demo_play)
- ustawienia: jakość bardzo wysoka
- render: Pełne Oświetlenie Dynamiczne (Dx9c)
- ustawienia jakości (profil): maksymalne
- szczegółowość tekstur: wysoka (80%)
- filtrowanie: anizotropowe x16
Wbrew zapowiedziom producenta gry, nie obsługuje ona dwurdzeniowych układów w sposób optymalny. Jak pamiętamy z recenzji "Karta do STALKERA" obydwa rdzenie obciążane są równo po połowie, lub też jeden w 100%. Jak do tej pory sprawa widać nie została rozwiązana, a mamy już patch 1.0.05. Przetestujmy jednak to, co jest.
STALKER dosyć dobrze szereguje karty względem wydajności 3D w środowisku DirectX9c, toteż ograniczeniem nie będzie tu procesor, a bardziej karta graficzna. Nawet na jednordzeniowym Athlonie można cieszyć się przyzwoitym frameratem i wykorzystaniem kart pokroju GeForce 8800GT, czy Radeon HD3870 w przynajmniej 90%. Nie ulega natomiast wątpliwości, iż posiadacze "biurowego" Semprona wymianę podzespołów w swoim PC powinni zacząć od właśnie od niego.