Ustawienia testowe
Forza Horizon 3, Miasto(deszcz)
1920x1080, Ustawienia Ultra, MSAAx4
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s | |
GeForce GTX 1080 Ti (1480/1375) | 113 74 |
GeForce Titan X (1418/1250) | 108 70 |
GeForce GTX 1080 (1607/1250) | 90 61 |
GeForce GTX 1070 (1506/2000) | 88 57 |
GeForce GTX 980 Ti (1000/1750) | 87 55 |
AMD Radeon R9 Fury X (1050/500) | 81 49 |
Radeon R9 390X (1050/1500) | 71 42 |
GeForce GTX 1060 (1506/2000) | 68 40 |
GeForce GTX 980 (1126/1750) | 67 39 |
Forza Horizon 3, Miasto(deszcz)
2560x1440, Ustawienia Ultra, MSAAx4
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s | |
GeForce GTX 1080 Ti (1480/1375) | 103 64 |
GeForce Titan X (1418/1250) | 98 61 |
GeForce GTX 1080 (1607/1250) | 85 54 |
GeForce GTX 1070 (1506/2000) | 81 50 |
GeForce GTX 980 Ti (1000/1750) | 79 49 |
AMD Radeon R9 Fury X (1050/500) | 75 43 |
Radeon R9 390X (1050/1500) | 63 36 |
GeForce GTX 1060 (1506/2000) | 61 33 |
GeForce GTX 980 (1126/1750) | 59 32 |
Forza Horizon 3, Miasto(deszcz)
3840x2160, Ustawienia Ultra, MSAAx2
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s | |
GeForce GTX 1080 Ti (1480/1375) | 73 51 |
GeForce Titan X (1418/1250) | 70 48 |
GeForce GTX 1080 (1607/1250) | 58 39 |
GeForce GTX 1070 (1506/2000) | 44 30 |
GeForce GTX 980 Ti (1000/1750) | 42 29 |
AMD Radeon R9 Fury X (1050/500) | 37 25 |
Radeon R9 390X (1050/1500) | 30 21 |
Nota redaktorska: Forza Horizon 3 niestety nie grzeszy optymalizacją i w dużej mierze siedzi na jednym wątku procesora (ironia polega na tym, że to gra DirectX 12). W związku z tym, szczególnie w niższych rozdzielczościach (FullHD/QHD) mocniejsze GPU w specyficznych sytuacjach (miasto / deszcz) są obciążone w zaledwie 40 - 50%.
W mniejszym stopniu, ale nadal dotyczy to również 4K, dlatego też zysk wydajności związany z przesiadką na mocniejszą kartę graficzną jest mniejszy niż w innych tytułach.