Moc obliczeniowa dwóch akceleratorów graficznych GeForce GTX Titan jest ogromna. Chyba nie ma w tej chwili gry komputerowej, która stwarzałaby większe problemy w rozdzielczości 2560x1600 przy uwzględnieniu najwyższych detali graficznych. Jedyną komplikacją na jaką może natrafić posiadacz takiego zestawu, to brak obsługi SLI przez daną grę. Taka sytuacja w naszym przypadku zdarzyła się w Assassin’s Creed III, choć mieliśmy najnowsze sterowniki do Titana, a gra była zaktualizowana o ostatnie łatki. Nie powinno to jednak zniechęcić potencjalnych nabywców GTX-ów Titan SLI – wydajność, w niektórych grach rośnie o nawet 77% w stosunku do pojedynczej karty.
Taki tandem dedykujemy baaardzo bogatym graczom z baaardzo dużymi monitorami. Najlepiej gdyby to był co najmniej 30-calowy wyświetlacz, lub zestaw kilku monitorów połączonych ze sobą dzięki technologii 3DVision.
Największe minusy? Przede wszystkim cena nabycia dwóch akceleratorów GeForce GTX Titan. Jeden kosztuje prawie 4 tys. złotych, więc nie trudno policzyć ile gotówki należy przeznaczyć na dwa takie potwory. Kolejna sprawa, to podniesiony pobór prądu – z naszą platformą testową wynosił 600 W, a to oznacza, że bez markowego zasilacza, ani rusz. Dochodzą jeszcze takie kwestie, jak: wyższa temperatura w obudowie komputera, co znów przekłada się na wymóg dobrej cyrkulacji powietrza, ilość zajmowanego miejsca oraz nie zawsze dobra współpraca na poziomie ‘gra – karty SLI’.
Przypuszczamy, że zaprezentowana przez nas konfiguracja wystarczy do komfortowego grania w trybie 2560x1600 przez co najmniej kolejne 2 lata i przez wiele kolejnych w niższych rozdzielczościach.
Jeśli nie przerażają was powyższe wymagania, jesteście żądni setek kl./s w każdej grze, macie na koncie zbędne 8 tys. złotych albo planujecie zakupić wkrótce monitor o rozdzielczości 4K (na tegorocznym CES-ie pokazywał go Sharp) to platforma z dwoma kartami graficznymi GeForce GTX Titan jest dla was.
Za pomoc w realizacji artykułu dziękujemy firmom: NVIDIA, Zotac.
Ocena: GeForce GTX Titan SLI | |||
plusy: • super wydajność w 2560x1600 • akceptowalny poziom szumu powietrza • wystarczy na komfortowe granie przez wiele lat • mina osób widząca Cię przy komputerze z dwoma Titanami – bezcenna :) | |||
minusy: • koszt zakupu (prawie 8 tys. zł) • pobór prądu • podwyższona temperatura pracy • ilość zajmowanego miejsca w obudowie • możliwość wystąpienia słabej obsługi SLI przez grę | |||
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 8000 zł | |||
Komentarze
118Sugeruje to zrzut z GPU-Z (sam też zapomniałem po kupieniu GTX 680) :-)
I to bardzo.
Ale cóż 4000 zł to przesada.
i7 2600K 3.4GHz
i7 2600K 4GHz (te wyniki już macie)
i7 2600K 4.5-5GHz.
Ciekawi mnie czy procesor miałby tu coś do powiedzenia, wszak to dwie najmocniejsze karty graficzne na świecie. i7 2600K to tylko średniak wśród procesorów Intela.
Nie jesteś gotowy na Next-Gen DX11.x ...Niestety ...Why nV?
Podobnie jest przy PAL, gdzie uzyskujesz max 50fps.
Nie wynika to w zadnym wypadku z tego ze ludzkie oko nie widzi wiecej itp.
Ludzkie oko widzi, ale mozg przehowuje informacje w taki sposob by nie bylo przerwY.
Zeby dobrze to sobie uzmysłowic wyobraz sobie ze jedziesz samochodem 150km/h i mrugasz. Gdyby nie to ze mozg rekompensuje ta strate, tak naprawde iles tam metrow jedziesz na slepo.
Dlatego tez obraz wyswietlany przy 30fps jest dla nas akceptowalnie plynny i nie ma z tym problemu.
Jednak troche inaczej reagujemy podczas ogladania np filmu, a inaczej podczas grania gdzie za pomoca bodzca ruchowego takze manipulujemy tym co sie dzieje na ekranie - tutaj im wieksza czestotliwosc tym lepiej.
Jesli idzie o LCD i CRT 120hz - jest tu diametralna roznica. CRT wyswietla obraz na zasadzie migawkowej 120 razy na sekunde. Powoduje to jednoczesnie ze obraz nie miga, ale tez jest plynniej wyswietlany.
Przy LCD/LED nie trzeba odswiezac go tak czesto, bo obraz wyswietlany jest na zasadzie statycznej (ekran caly czas jest podswietlony, a jego zawartosc jest zmieniana 60/120 razy na sekunde). Wada tego rodzaju wyswietlania obrazu jest z pewnoscia predkosc z jaka dany piksel na ekranie potrafi reagowac na zmiane.
Nie ma tu efektu migotania w ogole, ale czestotliwosc z jaka odswiezany jest obraz wplywa na widocznosc/lub nie smuzenia.
Stad tez nawet jesli w jakiejs grze mamy tylko 60fps, a ogladamy na monitorze 120Hz, to widzimy brak smuzenia - nie jest to tak duza roznica w stosunku do monitora 60Hz. Co innego jak odpalimy jakas gre w 120fps - nie dosc ze nie ma smuzenia, to jeszcze obraz jest o wiele plynniejszy i gwarantuje ze kazdy zobaczy ta roznice. Jest znacznie wieksza responsywnosc tego co dzieje sie na ekranie w stosunku do polecen ktore wydajemy fizycznie (poruszamy myszka, wydajemy polecenia z klawiatury). Dlatego tak wielu graczy fps, np. CS'a chwali sobie monitory 120h bo faktycznie dla nich jest to spora roznica przy tak dynamicznej grze.
Jest drogo ale czemu tak jest??
Oni pchają rynek AMD ich goni musi kombinować jak nadrobić vertexy shadery cuda itd i tu jest plus.
Poczekajcie wyjdzie AMD to i titan spadnie.
Oczywiście że jest różnica, musisz kupić monitor na 80hz bo 75 nie pociagnie :-)
Na screenach nie widać te grafiki maja dawać obraz ful full hd a nie 800X600
różnica jest między aa x4 a x16.(na 800x 600 może jej nie ma)
Sprawdz benchmarkiem :-) ile razy klatki ci spadną.
Nareszcie pojawił się sprzęt pozwalający na wygodna grę.
Za tyle to już można mieć całkiem niezły używany rower do DH.
Za rok rower straci na wartości 10%, te karty pewnie z 50% ;)
ktore wyswieltaja najbardziej realistyczna grafike.http://www.youtube.com/watch?v=V6VPjF7BaE4
Zarówno i7-2600K jak i Intel P67 obsługują jedynie PCIe 2.0.
Prawdopodobnie wyniki byłyby wyraźnie lepsze.
Ponadto chciałbym zobaczyć również kartę dostępną dla polaków (czyli taką do 500-700zł).
Monstrum niesamowite.
Bo w końcu między wentylatorem jednej karty a drugą kartą jest dość mała szparka...
Choć nadejdzie czas gdy obecne karty zamienię na titany lub coś podobnego tylko niech współczynnik ekonomiczny na to pozwoli !
to jak w panasonicu inteligent frame costam. (600hz)
włączysz i widzisz różnicę, wręcz na początku ciężko się przyzwyczaić, jest bardziej żywo. Tutaj działa to na tej samej zasadzie, więcej klatek to bardziej żywy ruch.
I poprawcie ten błąd ortograficzny na pierwszej stronie bo razi w oczy:
"Którz (!!!!) jednak o tym nie marzy – o dwóch Titanach oczywiście"
http://www.3dmark.com/3dm/1145536?
Pozdrawiam