Silnik graficzny Stalkera: Zew Prypeci potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.
STALKER: Zew Prypeci DX10
1024x768, Max Detail
GeForce GTS 250 1GB (738/1100) | 152 125 |
Radeon 5750 1GB (700/1150) | 121 98 |
Radeon 5670 512MB (775/1000) | 81 65 |
ASUS GeForce GT 430 1GB (700/800) | 68 57 |
GeForce GT 240 512MB (550/850) | 64 55 |
Radeon 5570 512MB (650/800) | 60 50 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
STALKER: Zew Prypeci DX10
1280x1024, Max Detail
GeForce GTS 250 1GB (738/1100) | 109 87 |
Radeon 5750 1GB (700/1150) | 96 77 |
Radeon 5670 512MB (775/1000) | 63 52 |
GeForce GT 240 512MB (550/850) | 60 53 |
Radeon 5570 512MB (650/800) | 48 40 |
ASUS GeForce GT 430 1GB (700/800) | 47 40 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
STALKER: Zew Prypeci DX10
1680x1050, Max Detail
GeForce GTS 250 1GB (738/1100) | 87 76 |
Radeon 5750 1GB (700/1150) | 74 61 |
Radeon 5670 512MB (775/1000) | 52 38 |
GeForce GT 240 512MB (550/850) | 47 38 |
ASUS GeForce GT 430 1GB (700/800) | 35 26 |
Radeon 5570 512MB (650/800) | 34 28 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Wydajność układu graficznego ASUS GeForce GT 430 w Stalkerze była co najmniej dobra. Mogliśmy bez przeszkód pobiegać po wolnych przestrzeniach gry i postrzelać do przeciwników. GT 430 w teście osiągał podobne wyniki jak Radeon HD 5570. Niestety na tle akceleratorów z podobnego przedziału cenowego, czyli HD 5670 i GeForce GT 240, nowy Fermi był wyraźnie wolniejszy.