Crysis Warhead
Druga część słynnego już Crysisa jest w stanie lepiej skorzystać z możliwości procesorów dwu i więcej rdzeniowych. Dzięki Crysis Warhead sprawdzimy czy procesor w jakikolwiek sposób wpływa na szybkość działania tej jednej z najbardziej wymagających gier w historii. Do testów wykorzystamy benchmark przygotowany przez stronę HardwareOC w dwóch konfiguracjach:
- Uruchamiamy HardwarOC Crysis Warhead Benchmark
- Klikamy na „Resolution & screen” z menu Benchmark
- Zaznaczamy ptaszki przy rozdzielczości 1280x1024 oraz przy „Custom Resolution”
- W wolnych polach wpisujemy odpowiednio 1680 i 1050
- Na dole w sekcji Quality wybieramy opcję „High”
- Klikamy „Run >>” po lewej stronie na dole.
- Po zakończeniu testu program wyświetli okno przeglądarki Internetowej z wykresem
- Spisujemy wartości Min, Avg, Max dla każdej wybranej rozdzielczości.
Supreme Commander
Ta znana i ceniona strategia czasu rzeczywistego. Aplikacja zasłynęła na rynku dzięki kilku unikatowym rozwiązaniom w jakie ją wyposażono. Jednym z nich jest optymalizacja do możliwości skorzystania z potencjału procesorów dwu oraz cztero-rdzeniowych. Aby ułatwić pracę testerom autorzy zintegrowali w swojej produkcji bardzo prosty w użyciu benchmark, dlatego Supreme Commander świetnie sprawdza się w roli testu wydajności. Jak uzyskać wyniki?
- Uruchamiamy grę, tworzymy profil, a następne klikamy na przycisk "opcje"
- W menu opcje klikamy zakładkę "wideo" a następnie ustawiamy "główny monitor" na 1280x1024(60)
- Wybieramy "ogólną jakość grafiki" jako "wysoką" a następnie wyłączamy synchronizację pionową.
- Nie zmieniamy innych ustawień, zapisujemy ustawienia i wyłączamy grę.
- Tworzymy na pulpicie kopię skrótu uruchamiającego grę Supreme Commander
- Klikamy na prawym przyciskiem myszki na skopiowany skrót i wybieramy właściwości
- W polu element docelowy, za nazwą pliku wykonywalnego gry dopisujemy ciąg znaków /perf
- Zapisujemy ustawienia i uruchamiamy grę za pomocą nowego skrótu. Rozpoczyna się procedura testowa.
- Po zakończonych testach w katalogu z plikiem wykonywalnym gry odnajdujemy plik .log z informacjami o benchmarku.
- W pliku log odnajdujemy sekcję [Frames] i spisujemy wartości min, avg i max
- Uruchamiamy grę za pomocą normalnego skrótu i zmieniamy rozdzielność "głównego monitora" na 1680x1050(60).
- Ponownie uruchamiamy grę spreparowanym skrótem.
- Po zakończonych testach odnajdujemy plik log i ponownie spisujemy wartości min, avg, max z sekcji [Frames]
Call of Duty World at War
World at War to już piąta odsłona jednej z najpopularniejszych serii gier FPS. Na potrzeby testu nagraliśmy kilkuminutowe demo z rozgrywki sieciowej w której uczestniczyło dużo graczy. Jak przeprowadzić podobny benchmark?
I) Przygotowanie dema
- Uruchamiamy Call of Duty World at War a następnie dołączamy się do gry sieciowej
- Rozwijamy konsolę gry klawiszem tylda "~" a następnie wpisujemy w niej /record nazwa_dema co rozpocznie nagrywanie dema
- Nagrywamy około 5-10min dema, im więcej akcji tym lepiej.
- Rozwijamy konsolę gry klawiszem tylda "~" a następnie wpisujemy w niej /stoprecord co zakończy nagrywanie dema
- Wyłączamy grę.
II) Konfiguracja gry
- Uruchamiany Call of Duty World at War
- Klikamy "opcje" a następnie "grafika"
- Zmieniamy rozdzielczość na "1280x1024"
- Klikamy na ustawienia tekstur
- Jakość tekstur ustawiamy na "ręcznie", co rozwinie kolejne trzy opcje
- Wszystkie trzy opcje rozdzielczości tekstur ustawiamy na "wysokie"
- Zatwierdzamy zmiany i wyłączamy grę.
III) Test wydajności
- Uruchamiamy program FRAPS
- Klikamy zakładkę "FPS"
- Zaznaczamy opcję MinMaxAvg
- Minimalizujemy FRAPS a następnie uruchamiamy grę.
- Rozwijamy konsolę gry klawiszem tylda "~" a następnie wpisujemy w niej /demo nazwa_dema co rozpocznie odtwarzanie dema
- Jak tylko rozpocznie się odtwarzanie dema, naciskamy F12 a następnie F11 co rozpocznie rejestrowanie ilości klatek na sekundę
- Po zakończeniu odtwarzania dema klikamy F11 a następnie F12
- Wychodzimy z gry i przechodzimy do katalogu z plikiem wykonywalnym programu FRAPS
- Odnajdujemy plik FRAPSLOG.TXT i odczytujemy z niego wartości min,max,avg
Wszystkie aplikacje testowe były uruchamiane w najnowszych dostępnych w dniu testów wersjach. Podczas testów jedyną uruchomioną aplikacją w systemie była aplikacja testowa.