Poznaliśmy (wysokie) wymagania sprzętowe Godfall, jednej z pierwszych next-genowych gier
Być może nie wszyscy pamiętają, ale Godfall pojawi się także na PC. Twórcy właśnie zdradzili, jakiego sprzętu będzie potrzeba do zabawy.
Wymagania sprzętowe Godfall ujawnione
Godfall to tytuł bardzo intrygujący. Nie tylko z racji tego, jaką rozgrywkę przyniesie, ale również z powodu jego dotychczasowych losów. Był pierwszą oficjalnie potwierdzoną grą na konsolę PlayStation 5, ale wstępne zapowiedzi i materiały nie napawały szczególnie dużym optymizmem. Z czasem optyka zaczęła się zmieniać, bo i Godfall zaczął wyraźnie nabierać kształtów i prezentować się dużo lepiej. Cały czas akcentowano przy tym nową konsolę Sony, ale przecież premierę zaplanowano również na PC.
I tym razem to właśnie ta platforma znalazła się w centrum uwagi. Twórcy przedstawili bowiem wymagania sprzętowe, w tym przypadku to dwie konfiguracje. Minimalna ma pozwalać na uruchomienie gry i płynną rozgrywkę na niższych, niesprecyzowanych ustawieniach. Spełniając zapisy znajdujące się w rekomendowanej można natomiast spodziewać się zabawy na wysokich ustawieniach przy rozdzielczości 1080p i 60 klatkach na sekundę.
Minimalna konfiguracja sprzętowa:
- OS: Windows 10
- procesor: AMD Ryzen 5 1600 / Intel Core i5-6600
- 12 GB RAM
- karta graficzna: AMD Radeon RX 580 8GB / Nvidia GeForce GTX 1060 6GB
Zalecana konfiguracja sprzętowa:
- OS: Windows 10
- procesor: AMD Ryzen 5 3600 / Intel Core i7-8700
- 16 GB RAM
- karta graficzna: AMD Radeon 5700 XT 8GB / Nvidia GeForce GTX 1080Ti 11GB
Godfall w 4K na Ultra będzie potrzebował bardzo wydajnej karty graficznej
Czegoś brakuje prawda? Graczom liczącym na zabawę w 4K dodatkowe wyjaśnienia przynosi materiał wideo opublikowany przez AMD. Skupia się o nie tylko na samej grze, ale też na kartach graficznych Radeon RX 6000. Najistotniejszy komunikat mówi o tym, że w przypadku chęci uruchomienia Godfall w 4K i na ustawieniach Ultra potrzeba będzie komputera dysponującego kartą graficzną z 12 GB pamięci. To oznaczałoby, że problemy będzie mieć nawet NVIDIA GeForce RTX3080.
Wizja testów Godfall w wersji PC właśnie stała się bardziej atrakcyjna.
Przypomnijmy, ze premierę zaplanowano na 12 listopada. Godfall w wersji PC będzie dostępny tylko w Epic Games Store.
Źródło: Counterplay Games, AMD
Warto zobaczyć również:
- Godfall wygląda lepiej, ale nadal trudno typować go na hit PlayStation 5
- AMD rozdaje gry - Godfall i World of Warcraft: Shadowlands do kart Radeon
- No tak średnio bym powiedział - oto pierwsza gra na PlayStation 5
Komentarze
40Jedyny argument na jaki moze pozwolic sobie AMD bo ich karty maja po prostu 16gb.
Wykorzystanie a alokowanie to duza roznica.
Kiedys za czasow GTX970 ludzie przeciez plakali ze karta nie ma 4GB tylko 3,5GB VRAM i im gry przycinaja przez te brakujące 0,5GB.
Wszystkie redakcje pokazywaly jakie to straszne jest bo gry pokroju farcry wymagają 4GB VRAM co probowaly udowodnić za pomoca rivatunera itp.
Jednak szybko okazalo sie ze ta sama gra przy 8GB vram potrafi zapelnić pamięc praktycznie w 80% i nagle gry na gtx970 przestały przycinac (szczegolnie tym ktorzy tych kart nie mieli).
Jaki wniosek z tego? ano taki ze alokacja vram a realnie wymagany vram to roznica.
Jesli gra wymaga 7GB vram a alokuje sobie 12GB to tylko lepiej - mniej porzeba pracy CPU by dekompresowac dane. Nie oznacza to absolutnie ze przyniesie to widoczną wydajnosc.
Jesli natomiast mamy grafe z 8GB VRAM i trafi sie gdzies przez sekunde scena gdzie nie po drodze bedzie procesorowi dodatkowo dekompresowac dane to moz to sie objawic w 0.1% fps gdzie framerate na ulamek sekundy spadnie.
To tyle w róznicy.
Pamiec VRAM nie dziala tak ze ładuje sie do niej dane raz i jak jest jej za mało to nie da sie grac.
Dobry silnik gry ładuje 2x tyle do vramu ile jest tak naprawde potrzebne.
Tutaj to jest czysty i sprytny marketing po stronie AMD - mamy wiecej vram wiec mowmy o tym na kazdym kroku.
Tak samo z wydajnoscią - nasza arta jest szybsza w grze X - to ze jest wolniejsza w tej grze po odpaleniu RT albo w ogole nie działa z RT to pomińmy. To ze dziala wolnie jw grze Y i Z tez mozna pominac. :)
ale bzdura, gra na karcie amd z 16gb zajmuje tyle vramu w takiej scenie w 4k i to jest koniec tej informacji
NIGDZIE nie ma mowy o wymaganych minimum 12gb, zaalokowany ram to nie jest używany ram, gdybyśmy odpalili ta sama gre ta sama scene w 4k na karcie która ma 24gb vramu to nagle okazało by się ze zajmuje 16gb
3080 w 4k spokojnie poradzi sobie z ta gra w 4k
nawet w prezentacji powiedzieli "Godfall requires tremendous memory bandwidth to play smoothly"
mem bandwidth to akurat coś czego 3080 nie brakuje
siejecie panike i tyle, pudelek a nie benchmark