
Bateria w elektrycznym Hummerze EV waży więcej, niż cały Twój samochód, a jego zasięg jest… szokujący
Hummer znany jest z produkcji wielkich i masywnych samochodów. Spalinowe modele kojarzymy z topornymi stodołami na kołach, a jak będzie w przypadku elektrycznego Hummera EV Edition 1? Okazuje się, że podobnie - głównie za sprawą potężnej baterii i równie potężnego jej zużycia.
Hummer EV - zużycie baterii robi wrażenie
Do informacji dotyczących pojemności baterii i zużycia energii nowego Hummera EV Edition 1 dotarł serwis Car & Driver. Dane powinny w dużym stopniu polegać na prawdzie z uwagi na fakt, że zostały przygotowane przez amerykańską Agencję Ochrony Środowiska (EPA).
Jak wynika z danych, 4-tonowy elektryczny pickup posiada baterię o wadze bagatela 1,3 tony! To niemal tyle samo, co większość kompaktowych samochodów.
Bateria w elektrycznym Hummerze EV waży 1,3 tony - tyle, co VW Golf lub Ford Fiesta.
To jednak nie powinno bardzo zaskakiwać. Hummer zawsze produkował auta, którym do zgrabnych i lekkich było dość daleko (klasyczny Hummer H1 waży ok. 3,5 tony).
Na największą uwagę zasługuje jednak zużycie energii. Cały ten potężny akumulator ma całkowitą pojemność ok. 250 kWh, z czego użyteczne będzie 212,7 kWh.
Zużycie ponad 40 kWh/100 km to dwukrotnie więcej, niż zużywają elektryki o normalnych gabarytach.
Na jaki dystans wystarczy prądu w Hummerze EV? W cyklu mieszanym i sprzyjających warunkach ok. 530 km. Wynika z tego, że “spalanie” na 100 km wyniesie ponad 40 kWh. Według mnie - w aucie tych gabarytów tak duże zużycie energii jest całkowicie zrozumiałe.
Natomiast odnośnie zasięgu - trzeba przyznać, że nie należy do wybitnie dużych. W czasach, kiedy każdy producent walczy o dodatkowy kilometr na pełnym naładowaniu, 530 km wygląda dość mizernie. Ale przecież to pickup - a więc samochód, którego raczej nie wykorzystuje się do długich tras, a krótszych przejazdów z ładunkiem. W tej sytuacji ponad pół tysiąca kilometrów nie wygląda najgorzej. Też tak sądzicie?
Mocy temu potworowi nie zabraknie
Trudno moc nowego elektryka Hummera porównywać do spalinowych poprzedników. Dla zobrazowania jednak: w starszym modelu H1 największą jednostką był diesel V8 o mocy 300 KM. W kolejnej generacji (H2) było to już 393 KM.
Nowy Hummer EV może pochwalić się silnikiem o mocy 983 KM (i nieoficjalnym momentem obrotowym 1500 Nm).
Niemal 1000 KM w ważącym ponad 4 tony pickupie jest w stanie rozpędzić go do 100 km/h w równe 3 sekundy (tryb Watts to Freedom - WTF).
Cóż… Tesla Cybertruck ma poważnego konkurenta. Choć Hummer nie wygląda tak futurystycznie, jak ciężarówka Elona Muska - to trzeba przyznać, że może narobić sporo zamieszania na rynku.
Dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o Hummerze EV. Ma szansę usunąć z rynku w USA klasyczne, wielkie diesle?
Źródło: insideevs.com, zdjęcia: motortrend.com
Komentarze
51A ile dwutlenku węgla wytworzy wygenerowanie takiej energii ?
Już nie wspominam o tym, że wyprodukowanie tej wielkiej baterii wygenerowało tyle zanieczyszczeń ile zapewne kilkanaście lat użytkowania klasycznego Hummera z silnikiem diesla V8. A potem jeszcze po kilku latach trzeba będzie albo wymienić baterię na nową, albo zutylizować całe auto, bo wymiana baterii będzie nieopłacalna.
To ciężarówki z Cumminsem nie mają takich momentów. Chyba za dużo jedynek .............