Do testów wybraliśmy trzy lokacje: MIASTO, PORT i TEREN - obrazki poniżej. Widok z pierwszej osoby.
Po pierwszych oględzinach dostępnych efektów wizualnych i kilku dniach grania, zdecydowaliśmy się wybrać trzy tryby jakości - tabelka poniżej. Oczywiście możliwych wariacji tych ustawień jest kilkadziesiąt, ale te wydają się nam optymalne do sprawdzenia mocy kart graficznych.
Za grywalne fps - średnia z tych trzech lokacji - przyjęliśmy 25 klatek/s. Na wykresach jest to oznaczone czerwoną pionową linią. Jeśli dana karta nie wyrabia do tej czerwonej kreski, konieczne będzie albo zmniejszenie pośrednich efektów (w tabelce oznaczone gwiazdką), albo przejście na niższy tryb jakości obrazu.
efekty / tryb | średnio | wysoko | max |
Texture Size | Medium | Medium | Large |
Tree Fade* | ––|–– | –––|– | ––––| |
Actor Fade* | ––|–– | –––|– | ––––| |
Item Fade* | ––|–– | –––|– | ––––| |
Object Fade* | ––|–– | –––|– | ––––| |
Grass Distance* | ––|–– | –––|– | ––––| |
View Distance | –––|– | ––––| | ––––| |
Land Distance | OFF | ON | ON |
Distance Buildings | OFF | ON | ON |
Distance Trees | OFF | ON | ON |
Int.Shadows* | ––|–– | ––|–– | ––––| |
Ext.Shadows* | ––|–– | ––|–– | ––––| |
Self Shadows | off | off | off |
Shadows on Grass | OFF | OFF | ON |
Tree Canopy Shadows | OFF | OFF | ON |
Shadow filtering | LOW | HIGH | HIGH |
Specular Dist.* | ––|–– | –––|– | ––––| |
HDR | OFF | ON | ON |
Bloom Lighting | off | off | off |
Water Detail | Normal | Normal | HIGH |
Water Reflection | OFF | ON | ON |
Water Ripples | OFF | ON | ON |
Windows Reflection | OFF | ON | ON |
Blood Decals | LOW | HIGH | HIGH |
Funkcje 'Self Shadows' postanowiliśmy wyłączyć całkowicie. Coś z tym efektem jest nie tak i twarze postaci wyglądają komicznie - co najmniej jakby się nie myli. W szczególności NPC'y płci żeńskiej wyglądają jak nieogolone ;)
A oto jak będzie wyglądać grafika przy powyższych ustawieniach. Od lewej: ustawienia średnia jakość, wysoka i maksymalna.