Udany, acz krótki dodatek do Half Life 2, obsługujący już technikę HDR. Silnik Source jest na tyle dobrze zoptymalizowany, że właściwie ciężko już dziś znaleźć kartę, na której nie udałoby się uzyskać przyzwoitego framerate'u.
Testy przeprowadziliśmy w realnej grze na jednej z map poziomu "Urban Flight". Pomiary dokonywane były frapsem (scenka 60sek) dwukrotnie dla każdych ustawień.
Ustawienia - jakość wysoka
- detale modeli : wysoka
- detale tekstur : wysoka
- detale shadera : wysoka
- detale wody : wszystkie refleksy
- detale cieni : wysoka
- color correction : włączone
- tryb antyaliasingu : brak lub 4x
- tryb filtrowania : anizotropowe x8
- poczekaj na synchronizację : wyłączone
- high dynamic range (HDR) : pełne (jeżeli dostępne)
Do testowej rozdzielczości 1280x1024, karty ze średniego segmentu nadają się aż nadto. Sam engine zoptymalizowany pod produkty ATi ukazuje przewagę nowego Radeona HD nad bardzo szybkim - w DX9 - "dżiforsem" serii 7900. Po włączeniu AA role się odwracają, karty HiS'a tracą więcej z wydajności. Są to jednak różnice, które nie odbijają się na odczuciu komfortu w grze. Te sześć kart sprawdzi się tu znakomicie, ze wskazaniem jednak na jedną - 7900GS czuje się tu jak ryba w wodzie.