Momentami to samo chciałoby się powiedzieć o oprawie graficznej choć ta wzbudza we mnie raczej ambiwalentne uczucia. Na otwartej przestrzeni, na przykład podczas schodzenia przy użyciu liny po szklanych budynkach Vegas krajobrazy są różnorodne i wywołują znakomite wrażenie. Podobnie zresztą jak wygląd niektórych lokacji.
Niestety - jakby dla wyrównania jakiejś dziwnej statystyki nie brakuje także miejsc mało różnorodnych, ponurych korytarzy stworzonych przy użyciu jednej tonacji kolorystycznej. To wyraźnie psuje ostateczną opinię na temat korzystającej z wciąż niezłego przecież Unreal Engine 3 oprawy wizualnej.
Postaci prezentują się bardzo ładnie, choć ich cienie - w niektórych momentach - cierpią na atak niewytłumaczalnej pikselozy. Nie mam natomiast najmniejszych zastrzeżeń co do jakości animacji z pola walki, różnych wybuchów, eksplozji czy detonacji.
Podoba mi się też fakt, iż twórcy pozwalają na zniszczenie sporej części otoczenia - różnych butelek, lampek, a już szczególnie interesujący był fakt, iż strzelając po klawiaturze fortepianu - ten wydawał stosowne dźwięki.
Oczywiście dla stosującego politykę równowagi Ubisoftu nie mogło zabraknąć także całkowicie kuloodpornych foteli czy stołów.
O ostatecznym wydźwięku oprawy graficznej decydują także menusy - te zostały wykonane bardzo przejrzyźcie, starannie, estetycznie, w dominującej czerwonej kolorystyce. Ogólnie więc mogę stwierdzić, że mimo kilku wpadek Vegas 2 wygląda całkiem atrakcyjnie.
Kapitalna jest natomiast oprawa dźwiękowa. Odgłosy z pola bitwy z całą pewnością trzymają wysoki poziom, choć mnie najbardziej urzekła znakomita muzyka rodem z hollywódzkich filmów akcji. Wprawdzie zabrakło imponujących scen walki, które na długo zapadają w pamięć, ale za to sama muzyka (pojawiająca się niestety dość sporadycznie) buduje rewelacyjny nastrój. Naprawdę słowa uznania dla kompozytora, szkoda, że twórcy nie pozwolili mu wykazać się nieco bardziej.
Gra była testowana na laptopie marki TOSHIBA A210-16F o konfiguracji sprzętowej:
- AMD Turion 64 X2 1,9 GHz
- 2 GB RAM
- ATI Radeon HD 2600 - 256 MB pamięci (z opcją rozszerzenia do 1023 MB korzystając z pamięci systemowej)
- Windows Vista
Efekt - przy najwyższych możliwych detalach - był znakomity. Gra działała całkowicie płynnie nawet przy bardziej naładowanych efektami specjalnymi starciach. Nie było też większych problemów ze stabilnością aplikacji, zwłaszcza po zainstalowaniu łatek, które bezproblemowo pobierają się bezpośrednio przed rozpoczęciem zabawy, jeżeli tylko mamy stałe połączenie z internetem.
Polskim wydawcą Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 jest firma Cenega Poland, która zadbała o pełną lokalizację gry, w związku z czym oprócz przetłumaczonych menusów możemy liczyć na głosy polskich lektorów. Firma wprawdzie nie pokusiła się o zatrudnienie znanych nazwisk, niemniej panowie z czytaniem tekstu poradzili sobie całkiem sprawnie, w żadnym wypadku nie irytują.
Język dopasowany jest do rzeczywistych warunków, dlatego gracze nie powinni się zdziwić słysząc z głośników siarczyste, polskie przekleństwa (przypominam - gra adresowana jest dla osób, które ukończyły 16 lat). W pudełku oprócz płyty DVD czeka na nas krótka instrukcja oraz kupon pozwalający na darmowe pobranie Vegas 2 w wersji dla telefonów komórkowych.
Podsumowanie
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 to przedstawiciel shooterów zespołowych, taktycznych, których na rynku niestety nie ma zbyt wielu. Seria jest jednym z głównych prekursorów tego gatunku i dzielnie broni swojego honoru. Bo choć stale ewoluuje i zmienia się, nadal trzyma bardzo wysoki poziom.
Vegas 2 jest jednak bardziej kontynuatorem pierwszej części gry rozwijającej się w "Mieście Zbrodni" i dzięki powiązaniom fabularnym doskonale radzi sobie także i z tym zadaniem.
Fani serii nie będą zawiedzeni, a i przypadkowi gracze świetnie się ubawią. I choć produkcja ta ma kilka drobnych wad, a na dodatek nie wnosi do serii żadnych istotnych rewolucji, wygrywa w walce z presją ciążącą na jej barkach zarówno jako Rainbow Six, jak i jako Vegas 2.
Moja ocena: | |
grywalność: | |
grafika: | |
dźwięk: | |
Ogólna ocena: |
Komentarze
6Wady to slaba fizyka obiekotw bo gra posiada jednynie dobry ragdoll postaci. Losowe rozmieszczanie terrorystow w TH nie jest "az takie losowe", co ratuje to ze podejmuja oni rozne decyzje i sytuacja sie i tak zmienia.Za mala ilosc map TH.
Kampanie to wiadomo przechodzi sie i zapomina o grze. Sile tej gry stanowi multi, w moim przypadku perfekcyjny COOP dla 4 osob.