Testy przeprowadziliśmy wykorzystując rozdzielczość 1920 x 1080 przy ustawieniach maksymalnych.
Thief: 1920 x 1080
[kl./s.] ustawienia maksymalne
NVIDIA GTX 770 | 74 43 |
AMD Radeon R9 280X | 72 43 |
AMD Radeon R9 270X | 53 32 |
NVIDIA GTX 660 OC | 52 33 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Karty graficzne klasy Radeon R9 280X / GTX 770 pozwalają zapewnić średnio ponad 70 klatek na sekunde, natomiast karty klasy R9 270X / GTX 660 ponad 50 klatek na sekundę. W obydwu przypadkach są to wartości bardzo zadowalające, zwłaszcza, że wykorzystaliśmy maksymalne ustawienia graficzne (ustawienia bardzo wysokie + filtrowanie anizotropowe x16). Thief już niedługo powinien dodatkowo otrzymać łatkę wprowadzającą obsługę Mantle (oraz True Audio) więc szybkość działania na kartach Radeon opartych na architekturze GCN jeszcze bardziej wzrośnie.
Jak jednak Thief zadziała na karcie graficznej z niższego segmentu średniego? Sprawdziliśmy to na przykładzie Radeona HD 7770.
Thief: 1920 x 1080
[kl./s.] Radeon HD 7770
Bardzo niskie | 70 56 |
Normalne | 54 37 |
Wysokie | 34 20 |
Maksymalne | 21 9 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
O ile już ustawienia wysokie oznaczają rozgrywkę na granicy płynności (średnio ponad 30 klatek na sekundę), to już ustawienia normalne zapewniają bardzo przyzwoite ponad 50 klatek na sekundę. Obniżając detale do minimum można uzyskać średnio około 70 klatek na sekundę. Warto zauważyć, że ustawienia normalne włączają już praktycznie wszystkie zaawansowane efekty oprócz SSAA (znajdujące się stopień niżej ustawienia niskie, wyłączają wszystkie opcje po prawej).
Szumne zapowiedzi sugerowały, że Thief może być prawdziwym złodziejem mocy kart graficznych, jednak grając przy użyciu rozdzielczości 1920 x 1080 i przy maksymalnych ustawieniach, już karta klasy Radeon R9 270X zapewni nam średnio ponad 50 klatek na sekundę. Wykorzystując znacznie tańszą kartę graficzną klasy Radeon HD 7770 należy obniżyć jakość grafiki do normalnej. Różnice pomiędzy maksymalnymi, a normalnymi ustawieniami grafiki nie są duże i grając na niższych ustawieniach niewiele się traci.
Przypominamy, że producent zapowiedział już patch wprowadzający obsługę Mantle, oraz True Audio. Nie możemy jeszcze zdradzić daty jego wydania, ale oczekiwanie na jego premierę - oraz nasze testy - nie potrwa już długo.
Komentarze
30Kiedyś robiliście lepsze, gdzie testowaliście: więcej kart, różne rozdzielczości, wpływ ilości RAM, a nawet ile klatek "zjada" każda opcja graficzna z osobna.
były naprawdę rozbudowane i obszerne ;|
Jeśli chcecie dobry test macie tu: http://pclab.pl/art56634.html
Dodatkowo zobaczcie na datę publikacji.
tu jest fajny test:
http://www.techspot.com/review/787-thief-benchmarks/page4.html