Test Drive Unlimited 2 wydaje się grą nienajlepiej zoptymalizowaną. Warstwa graficzna nie zachwyca na tyle, aby można było wytłumaczyć tym stosunkowo wysokie wymagania sprzętowe. Również faworyzowanie kart jednego producenta to kiepski sposób na zjednanie sobie serc rzeszy graczy.
Mamy nadzieję, że w najbliższym czasie wydana zostanie jakaś aktualizacja, która poprawi bieżący stan rzeczy. Bez odpowiedniego, koniecznie dwurdzeniowego procesora daleko nie zajedziemy. 3 GHz na każdym z rdzeni to rozsądne optimum. Z drugiej strony gra zadowala się dwoma gigabajtami pamięci RAM.
Jeśli ktoś jest w stanie zadowolić się niższym poziomem ustawień, będzie usatysfakcjonowany, nawet korzystając ze sprzętu o nieco gorszych parametrach. Gra straci wtedy jednak sporo ze swego uroku.
Moja ocena: | |
Grafika: | zadowalający plus |
Dźwięk: | dobry |
Grywalność: | dobry |
Ogólna ocena: | |
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 149 zł (PC) | |
Przeczytaj także: | ||||||||
Optymalne karty graficzne do Medal of Honor | Optymalne karty graficzne do Gothic IV | Dead Space 2 - optymalne karty graficzne |
Komentarze
110Szkoda, że test taki ubogi - jedna rozdzielczość 2 kombinacje.
NIE MASZ KIEROWNICY NIE KUPUJ !!!!!
Poza tym artykół słaby poza faktem przetestowania różnych procesorów, chociaż tylko jednej firmy.
Na dodatek macie wyszczególnioną 8600 a nie ma wyników w zestawieniu tej karty. I nie wiadomo jak sprawuja się karty z 512 MB pamięci, bo pewnie minimum to 768.
Ciekawe jak gra pójdzie na 1280x960.
A co do gry, to wygląda dla mnie na beznadziejną, działa jak beznadziejna... bratu się tam podoba ;)
PS. Jeżeli ktoś by kiedyś znalazł sposób jak przełożyć model jazdy z TDU do TDU 2, to dajcie mi znać ;D
Otóż mam tą kartę z 256 MB ram (wersja sonic+) Przepustowość pamięci jest na poziomie 32 GB/s. Z procesorem i5 750-aktywnymi 4 rdzeniami 2,8 GHz i 4GB ram osiągam w grze na ustawieniach średnich i rozdzielczości 1280*720 granicę płynności czyli mniej więcej 32 klatki. Gra się całkiem komfortowo. Czasami spadnie poniżej 30 ale nigdy nie osiągnąłem mniej niż 25.
Widać są wyjątki od reguły.
C2D E8400 @3600
ATI 4850 512MB @955/1005
4GB DDR2 @960
WIN 7 Ultimate X64
Oryginał po ostatnim patchu 0.83b4 na 1280x1024 High 0xAA chodzi dużo płynniej niż wersja "darmowa" 0.82
Jedyneczkę miło wspominam mimo że zakupiłem dwie sztuki wraz z megapackiem i chyba tylko raz udało mi się wejść online.
Dwójeczka niestety chyba będzie kontynuować tą tradycję ;/
Samo TDU jest inne niż cała reszta, duża różnorodność sprzętu i ilość oddanego terenu do zwiedzania wystarczają żeby wsiąknąć na długo, taka gierka dla zmotoryzowanych zwiedzaczy ;]
W dwójeczce mamy wszystkiego więcej i dodany tryb pogodowy i cykl dobowy co dodatkowo podkręca smaczek.
Także już na chwilę obecną, gdzie tryb online praktycznie nie istnieje, gierka i tak wydaje się być warta zakupu... no i w głębi wierze że chłopaki kiedyś tam zapanują nad online i w tedy będzie można jeszcze więcej soku wycisnąć.
Na ASUS'ie G1s z GF8600GT na najniższych detalach i przy 720x560 bodajże można śmiało pykać ;]
Jedziemy dalej? Jakie dwie stacje w radiu? Pan recenzent był na Oahu? Tam też leci Hariba Radio?
Developerem tej gry jest Eden Games, a nie Eden Studios.
Co do fotek, to w grze znajduje się fotograf, który zleca nam konkretne lokacje do "obcykania" za kasę i punkty doświadczenia.
Dlaczego nie ma ani słowa o największym bugu tej gry, czyli wykorzystywania CPU i GPU w około 20-30 % ?
Podsumowując recenzję (nie grę):
Dostateczny minus
pozatym
czemu niema HD5670 tez ta grafika jest fajna i mi tdu smiga puki co
co do gry to najbardziej wnerwiajaca rzecza jest to ze musze robic prawo jazdy na jakies kategorie samochodow to jest wnerwiajace i niektore przynajmniej w moim wypadku trudne do przejscia
Co z tego że gra ma 60 klatek czy więcej, kiedy i tak wygląda jakby miała 25-30 kl w porywach (czasem mniej).
W porównaniu z jakąkolwiek inną grą samochodową (no - widziałem kiedyś NFS MostWanted na PS2 - i nie chciałbym drugi raz tego oglądać...) wygląda to fatalnie.
Pół biedy kiedy jedzie się prosto - aczkolwiek już tutaj daje się zauważyć przycięcia (np. na filmiku dołączonym do testu - jak przypuszczam, nie został zrobiony na najsłabszej karcie...). Kiedy skręcamy o 90 stopni lub co gorsza wypadniemy z trasy, to juz jest zupełna porażka.
Co z tego że fraps pokazuje 60-70 klatek, kiedy zupełnie nie przekłada się to na płynność.