Platforma testowa
Procesor: Intel Core i5 750 @3,7 GHz | |
Płyta główna: ASUS P7H57D-V EVO | |
Pamięć RAM: 2 x 2 GB Kingston HyperX 1600 MHz CL7 | |
Dysk twardy: Samsung HD753LJ 750 GB | |
Zasilacz: CM Silent Pro 700 W |
Karty graficzne
| |
|
Sterowniki, system operacyjny i programy
- Windows 7 64-bit PL (Ultimate)
- DirectX 9.0c
- NVIDIA 266.58
- ATI Catalyst 11.2
- Fraps 3.2.3
Procedura testowa
Procedura testowa polegała na przejechaniu pokazanego na filmie odcinka trasy w nocy, podczas burzy. Dlaczego w takich właśnie warunkach? Przy niesprzyjającej pogodzie karty graficzne mają nieco więcej do roboty. W ulewie zauważalny jest spadek płynności o około 3-4 klatek na sekundę, w zależności od karty graficznej. Przejazd dla każdej karty powtórzono dwukrotnie, wyniki uśredniono.
Wyniki w różnych miejscach wyspy mogą się nieznacznie różnić. Silnik graficzny lubi płatać figle w postaci źle nałożonych tekstur lub błędnego obliczania kolizji obiektów. Czasami takie sytuacje powodują, że licznik klatek odnotowuje gwałtowny wzrost lub spadek liczby wyświetlanych klatek. Niebawem powinien jednak ukazać się odpowiedni patch.
W przypadku większości gier wyścigowych do szczęścia wystarczy ponad 30 klatek na sekundę. Reguła ta dotyczy także TDU 2.