Problem | Możliwe przyczyny |
Brak połączenia z siecią Internet |
|
Połączenie jest niestabilne |
|
Nie mogę połączyć się z komputerem w sieci |
|
Do sprawdzenia prawidłowości pracy sieci możemy wykorzystać dostępne w systemie narzędzia uruchamiane z konsoli:
Ping – służy do sprawdzania czy host jest obecny w sieci, czy odpowiada na nasze żądania. Uzyskamy także informację o opóźnieniach w sieci.
Ipconfig – pokazuje szczegóły połączenia sieciowego oraz informacje o zainstalowanej karcie sieciowej i obecnych na komputerze połączeniach sieciowych.
Tracert – wyświetla trasę jaką musi pokonać pakiet z naszego komputera do hosta w sieci.
Netstat – pokazuje aktualne połączenia z naszym komputerem oraz hosty w sieci.
Arp – pozwala uzyskać adresy IP komputerów w sieci oraz ich adresy fizyczne, pokazuje także czy IP zostało przydzielone dynamicznie (DHCP), czy statycznie (ręcznie).