Routery

Diagnostyka

przeczytasz w 1 min.
ProblemMożliwe przyczyny
Brak połączenia z siecią Internet
  • uszkodzony kabel
  • nieprawidłowa konfiguracja urządzeń
  • firewall blokuje połączenia
Połączenie jest niestabilne
  • (Wi-Fi) siła sygnału jest za niska
  • (Wi-Fi) występują zakłócenia w sieci, zbyt wiele użytkowników na jednym kanale
Nie mogę połączyć się z komputerem w sieci
  • złe wpisy w tablicy routingu
  • adresy IP z różnych klas
  • firewall blokuje połączenie

Do sprawdzenia prawidłowości pracy sieci możemy wykorzystać dostępne w systemie narzędzia uruchamiane z konsoli:

Ping – służy do sprawdzania czy host jest obecny w sieci, czy odpowiada na nasze żądania. Uzyskamy także informację o opóźnieniach w sieci.

Ipconfig – pokazuje szczegóły połączenia sieciowego oraz informacje o zainstalowanej karcie sieciowej i obecnych na komputerze połączeniach sieciowych.

Tracert – wyświetla trasę jaką musi pokonać pakiet z naszego komputera do hosta w sieci.

Netstat – pokazuje aktualne połączenia z naszym komputerem oraz hosty w sieci.

Arp – pozwala uzyskać adresy IP komputerów w sieci oraz ich adresy fizyczne, pokazuje także czy IP zostało przydzielone dynamicznie (DHCP), czy statycznie (ręcznie).

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login