Technologie
Gra obsługuje DirectX 11 i wykorzystuje kilka ciekawych technologii dostępnych za pomocą tych bibliotek.
Nie mogło tu zabraknąć teselacji, dzięki której szczegółowość grafiki powinna znacznie wzrosnąć. Niestety, ta technologia głównie jest używana tak, że poprawa jakości jest kosmetyczna i możliwa do zauważenia jedynie dla uważnego miłośnika technologii.
Firma NVIDIA chwali się również ulepszoną okluzją otoczenia o nazwie HBAO+. Dzięki niej cieniowanie staje się bardziej realistyczna, a co najważniejsze HBAO+ ma być szybsze od swojego poprzednika.
W testach wykorzystaliśmy wygładzanie krawędzi FXAA, które jest szybkie i zadowalające dla większości graczy. Blacklist oferuje jeszcze standardowe wygładzanie krawędzi MSAA (x2 i x4), ulepszone wygładzanie TXAA tylko dla posiadaczy GeForce (x2 i x4) oraz zarzynające sprzęt SSAA 2x2 (w dwóch ustawieniach). Wygładzanie TXAA, które sprawdzaliśmy przy okazji testów Assassin's Creed 3.
Splinter Cell: Blacklist – 1920 x 1080 (DX 11)
[kl./s] NVIDIA GeForce GTX 650 Ti Boost
FXAA | 48 40 |
TXAA x2 | 41 35 |
SSAA 2x2 GRID | 18 15 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
TXAA x2 oferuje mniej więcej jakość MSAA x4 będąc równocześnie nieco szybszą. O włączenie SSAA pokusić się mogą jedynie posiadacze kart graficznych z wyższej półki.
Podsumowanie
Posiadacze kart klasy NVIDIA GeForce GTX 650 Ti Boost lub Radeon HD 7850 mogą spokojnie grać w Splinter Cell: Blacklist na najwyższych ustawieniach, w rozdzielczości Full HD oraz z prostym rodzajem wygładzania krawędzi (średnio około 50 klatek na sekundę). Wykorzystując wygładzanie krawędzi wyższej jakości należy się nastawić na podkręcenie lub zakup szybszych modeli.
Na kartach klasy NVIDIA GeForce GTX 650 i Radeon HD 7770 gra będzie działać komfortowo w ustawieniach wysokich tekstur i oświetlenia w rozdzielczości Full HD. Można się nawet pokusić o włączenie prostego AA, czy też nieco lepszych efektów AO. Włączenie do akcji technologii DirectX 11 jak teselacja i bardziej zaawansowanej okluzji otoczenia powoduje duży spadek wydajności.
Komentarze
36Przecież Blacklist graficznie przypomina niekiedy Double Agent z 2006 roku
Noctua NH-L12
Polecam ! aha u mnie na 1280x1024 przy karcie 7770 phenoma x4 945 z właczonym FXAA około 60 klatek jak zmienie fxaa na coś innego to idzie do 40 klatek także wszysko płynnie :)
Piszecie "optymalne karty", a w testach w 1080 najmocniejsza z porownywanych tu kart osiaga niecale 50 FPS. Sorry, chyba nie rozumiem slowa optymalny, zagranica chyba juz za dlugo siedze...
50 klatek to nie dużo bo to poniżej odświeżania przeciętnego monitora i trzeba zejść trochę z detali żeby było 60fps-60hz.
Ja używam Adaptive v-sync i ilość prerenderowanych ramek 1 i powiem że to naprawdę się Nvidii udało, w porównaniu z tym v-sync na AMD Radeon to straszny zamulacz, do tego podobno na Radeonie po włączeniu v-sync
gra wyświetla tylko 30 fps, przynajmniej tak pisał koleś na forum tej strony.
Ogólnie gra optymalizowana pod Nvidię i w teście z PC laba 7970 jest na poziomie GTX660TI.
Choćby w 30 klatkach i rozdzielczości 1366x768.