Pomiarów dokonywaliśmy pod obciążeniem w zapętlonym teście w grze Crysis 3 oraz w trybie spoczynku, czyli w systemie operacyjnym. Podajemy maksymalne temperatury do jakich udało się rozgrzać rdzeń karty graficznej.
Temperatura GPU - Spoczynek
Pulpit, Firefox, Foobar [°C]
Asus GTX 660 2GB (980/1502) | 31 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 32 |
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) | 32 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 33 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 33 |
Asus R9 270X 2GB DCUII TOP (1120/1400) | 33 |
MSI R9 280X 2GB Gaming OC (1050/1500) | 33 |
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 34 |
Sapphire R9 280 Dual-X 3GB (940/1250) | 34 |
GeForce GTX 780 Ti 3GB (876/1750) | 35 |
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 39 |
Asus R9 280 Strix 3GB (980/1300) | 43 |
Radeon R9 290 4GB (947/1250) | 44 |
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) | 46 |
Temperatura GPU - Obciążenie
Crysis 3 [°C]
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) | 64 |
Asus R9 270 DCUII OC 2GB (975/1400) | 65 |
Asus GTX 660 2GB (980/1502) | 65 |
Sapphire R9 280 Dual-X 3GB (940/1250) | 66 |
Gigabyte R9 270 OC 2GB (975/1400) | 67 |
Asus R9 270X 2GB DCUII TOP (1120/1400) | 68 |
Sapphire R9 280 Dual-X 3GB (@1070/1450) | 69 |
MSI R9 280X 2GB Gaming OC (1050/1500) | 71 |
Asus R9 280 Strix 3GB (980/1300) | 75 |
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) | 77 |
Asus R9 280 Strix 3GB (@1040/1500) | 77 |
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) | 80 |
Zotac GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 80 |
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) | 80 |
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) | 80 |
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) | 80 |
GeForce GTX 780 Ti 3GB (876/1750) | 83 |
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) | 88 |
Radeon R9 290 4GB (947/1250) | 92 |
Zarówno bez obciążenia, jak i z obciążeniem lepiej wypada karta graficzna Sapphire Radeon R9 280 Dual-X. Jest on wyraźnie chłodniejszy od konstrukcji firmy Asus, choć tu w spoczynku wentylatory ustają, a więc nie wytwarzają żadnego dźwięku. W grach w momencie maksymalnego obciążenia procesora graficznego różnica 9 stopni na korzyść Sapphire. Niemniej jednak niezaprzeczalną przewagą jest kultura pracy systemu DirectCU II, który także w grach pracuje ciszej.