Testy wydajności przeprowadzone na:
- Procesor Celeron 300A taktowany 4.5 x 100 MHz
- Płyta Abit BH 6
- Dysk Quantum 6.4 GB
- Karta dźwiękowa Sound Blaster Live VE
- System Windows 98
- karta Elsa Winner II na Savage 4 PRO+ sterowniki w wersji v4.11.01.0303-0001.
We wszystkich testach dźwięk i V-Sync było włączone. Przy wyłączonej synchronizacji okulary w większości przypadków działały nieprawidłowo.
Unreal: flyby timedemo MetaL | ||
bez stereo | stereo włączone | |
16 bit | ||
640x480 | 29.2 | 18.5 |
800x600 | 23.2 | 13.6 |
1024x768 | 17.3 | 9.6 |
Efekty niesamowite, lekkie mruganie przy 100 Hz. Niestety karta nie daje rady w rozdzielczościach powyżej 800x600. We wszystkich strzelankach trzeba się na nowo przyzwyczaić do innego sposobu celowania. Gra w multi może być problemem przy niskich fps
Incoming: gameindex | ||||
bez stereo | stereo włączone | |||
16 bit | 32 bit | 16 bit | 32 bit | |
640x480 | 71 | 65 | 37 | 35 |
800x600 | 50 | 46 | 31 | 27 |
1024x768 | 37 | 30 | 21 | n/a |
Wow. Trzeba się przestawić na strzelanie do kosmitów w 3D :-)) Na początku może być trudno z trafieniem szczególnie kiedy przygląda się otoczeniu ... Fajne są ślady rakiet. Spadek wydajności mniej widoczny niż w przypadku Unreala.
Generalne wrażenie po testach wydajności są dość pozytywne. Jak na pierwsze sterowniki wydajność jest całkiem niezła ale przydała by się jeszcze optymalizacja.
3Dmark 99
Pierwsza aplikacja jaką odpaliłem po zainstalowaniu okularów. Demko wywarło wrażenie nie tylko na mnie ale też na całej rodzinie , którą potraktowałem jako króliki doświadczalne :-)). Wszyscy widzieli efekt 3D i latające meteoryty.
Alien vs Predator
Totalny odlot. Łażenie alienem po ścianach z słuchawkami 3D na uszach i okularami 3D na nosie w ciemnym pokoju potrafi zrobić wrażenie ... Gra jakby stworzona dla tych okularów. Brak migotania przy 100 Hz.
Descent 3 Demo
Zasadniczo nie lubię żadnego Descenta oprócz Freespace :-)) Latanie po korytarzach jakoś nigdy mnie nie pociągało. Niestety po założeniu okularów spędziłem ponad 3 godziny na lataniu po ciasnych korytarzach ... Wciąga niesamowicie, a widok robota wymachującego Ci przed oczyma jakimiś narzędziami mordu potrafi napędzić stracha. Po kilku godzinach grania nie odczuwałem zmęczenia oczu ale może się to różnić w indywidualnych przypadkach. Dobrze jest zrobić przerwę co jakąś godzinę - pół ... oczy ma się tylko jedne ...
Need For Speed
Czułem się jak za kierownicą Diablo. Znakomite efekty bez zarzutu.
Star Wars Episode I - Pod Racer.
Różnego rodzaju wyścigi zdają się być wręcz stworzone do tego rodzaju zastosowań. Super efekty - czuje się prędkość z jaką ciągną silniki. Tak przy skręcaniu w szczelinach pochylałem głowę :-)))
Coś ekstra dla tych co wiedzą co robią...
A co dla tych, którzy już mają kartę i nie planują jej zmieniać ?? Oczywiście spróbowałem zainstalować sterowniki do okularów na innej karcie niż Elsy. Niestety sterowniki sprawdzają jaki jest BIOS w zainstalowanej karcie. Idąc tym tropem jeżeli macie kartę dajmy na to Dimond Viper V550 możecie spróbować na własną odpowiedzialność zainstalować BIOS od Elsy Erazor II i zainstalować sterowniki Elsy ... Więcej na ten temat na stereovision.net
Forum dyskusyjne http://forums.fresh3d.com/Forum4/HTML/000151.html
Niestety traci się w ten sposób gwarancję na kartę i nie można liczyć na wsparcie ani producenta ani Elsy.
Podsumowanie
- Za:
- To działa!!!
- Okulary są lekkie i porządnie wykonane.
- Porównywalnie tanie.
- Łatwość instalacji
- Możliwość dostosowywania wyświetlania w trakcie gry.
- Nie zmienia się wysokość wyświetlania w pionie.
- Pracują z większością gier i aplikacji Direct3D, poprzez wrappery potrafią obsłużyć OpenGL.
Przeciw:
- Trzeba mieć kartę ELSY co może być problemem kiedy się już jedną ma...
- wysokie wymagania co do monitora.
- Nie działa z symulatorami lotniczymi.
- Czasem zmniejsza się rozdzielczość pozioma przy zwiększaniu głębi ekranu.
- Nie jest to hologram :-)))
Okulary 3D Revelator naprawdę mnie zadziwiły. Zastosowana technologia dała niezłe rezultaty. Oczywiście należy okulary traktować raczej jako dodatek ale w końcu czy dźwięk 3D nie jest dodatkiem? Poszukajcie opisu systemu Sony Glastrom za 2900 USD żeby się przekonać, że świat multimediów powoli zabiera się za 3D.
Komentarze
2test