Fabryczne taktowanie karty Gigabyte GeForce 9600GT:
- Core: 650 MHz
- Mem: 900 MHz (1800 MHz DDR)
- Shader: 1600 MHz
Karta ta różni się od 9800GT taktowaniem zegara i …ilością Shaderów, która jest prawie 2 razy mniejsza. Sprawdźmy, czy przez OC uzyskamy podobną wydajność do 9800GT.
Karta bardzo dobrze działa z wyższymi zegarami, zobaczmy jak przebiegał proces overclockingu.
Pierwsza runda – 747MHz dla rdzenia, 988MHz dla pamięci, 1620 dla Shaderów. Karta zniosła to bez problemu.
Druga runda – 750MHz dla rdzenia, 1000MHz dla pamięci i 1700MHz dla Shaderów. Również testy wydajności przeszła bez zająknięć.
Trzecia runda – 800MHz dla rdzenia, 1050 dla pamięci, 1750 dla Shaderów …niestety, komputer zawiesił się.
Wynik końcowy podkręcania:
- Core: 750 MHz (15%)
- Mem: 1000MHz (2000 MHz DDR) (11%)
- Shader: 1700 MHz (6%)
Karta jest stosunkowo chłodna
Z takimi ustawieniami podszedłem do testów w 3DMarkach i grach.
Przyrost wydajności w procentach wynosi 9% dla obu benchmarków.
Fabryczne | OC | |
3DMark06 | 10307 | 11188 |
3DMark Vantage | 4559 | 4976 |
Fallout 3 | 39 | 41 |
Far Cry 2 | 32 | 35 |
GTA IV | 31 | 32 |
BiA: Hell's Highway | 41 | 43 |
NFS Pro Street | 40 | 41 |
Stalker: Czyste niebo | 22 | 25 |
Crysis Warhead | 19 | 21 |
Jak widać, udało się uzyskać nieco wyższą wydajność od fabrycznie taktowanego 9800GT. Jest sukces:)
Wzrost wydajności w procentach:
- Warhead: 11%
- Stalker: 14%
- ProStreet: 3%
- BiA HH: 5%
- GTA IV: 3%
- Far Cry 2: 9%
- Fallout 3: 5%
Jak widać, w Stalkerze przyrost był największy. Karta była naprawdę stabilna, szkoda, że nie udało się ustawić wyższego taktowania.