Fabryczne taktowanie karty MSI Radeon 4850:
- Core: 625 MHz
- Mem: 993 MHz (1986MHz efektywnie)
- Shader: 825 MHz
Podkręcanie tej karty było bardzo problematyczne. Nieprawdopodobny był dla mnie fakt, że karty nie da się podkręcić nawet (!) o 5MHz… Spróbowałem zatem ustawić obroty wentylatora na 100% …i nagle bez problemów mogłem ją podkręcić. Niestety, hałas generowany przez kartę uniemożliwia jej przetaktowanie na dłuższy czas. Wniosek z tego taki, że jeśli chcecie podkręcać serię Radeon 4850, szukajcie kart z wydajnym, niereferencyjnym chłodzeniem.
Pierwsza tura – Rdzeń udało mi się ustawić na 680MHz, a pamięci na 1100MHz. Powyżej tych wartości system zawieszał się.
Wynik końcowy podkręcania:
- Core: 680 MHz
- Mem: 1100 MHz (2200 MHz efektywnie)
- Shader: 825 MHz
Jak widać na wykresie powyżej, karta jest bardzo gorąca już w spoczynku. Niestety, tutaj zdecydowanie zawodzi chłodzenie – z pewnością z blokiem wodnym, lub po prostu wydajniejszym chłodzeniem powietrznym, karta osiągnęłaby niższe temperatury, a co za tym idzie – wyższe zegary przy OC.
Przyrost wydajności wynosi 7% dla 3DMarka 06 i 9% dla 3DMarka Vantage.
Wzrost wydajności nie imponuje tak bardzo, jak przy karcie 9800GT, z resztą zobaczcie sami:
Fabryczne | OC | |
3DMark06 | 11625 | 12435 |
3DMark Vantage | 6516 | 7121 |
Fallout 3 | 52 | 55 |
Far Cry 2 | 40 | 41 |
GTA IV | 31 | 33 |
BiA: Hell's Highway | 55 | 57 |
NFS Pro Street | 56 | 58 |
Stalker: Czyste niebo | 35 | 37 |
Crysis Warhead | 25 | 30 |
Procentowy wzrost wydajności:
- Warhead: 8%
- Stalker: 6%
- ProStreet: 4%
- BiA HH: 4%
- GTA IV: 6%
- Far Cry 2: 3%
- Fallout 3: 8%
I ponownie, w grze Fallout 3 karta osiąga najwyższy przyrost wydajności. Nie jest on jednak jakoś odczuwalny.