Platforma testowa › AMD Athlon 64 X2 4200+ › Asus A8N-SLI Premium › Corsair TwinX 1GB CL2 › Seagate 160GB › Chieftec CFT-620W › zobacz szczegółowe informacje |
Wydajność dwóch X1900XT jest o około 35% wyższa od pojedynczej karty. Prawdę powiedziawszy nie jest to zachwycający zysk mocy, zważywszy, że płacimy dwa razy więcej (u nVidii relacje te wynoszą prawie +50%), ale zapewne to, z czego firma ATi jest bardziej dumna to fakt, że duet ten jest szybszy od najwydajniejszych kart nVidii połączonych w SLI.
Ciekawe ile czasu musi upłynąć, aby taki zestaw jak ten, nie był już w stanie oferować nam płynnego renderingu? ;) Trzy lata? a może tylko dwa? Biorąc pod uwagę, że wymagania 3DMark05 są nadal dużo wyższe (x1.5 lub nawet x2) niż dostępnych dzisiaj gier, włączone wygładzanie krawędzi AAx4 i maksymalne filtrowanie anizotropowe x16 w rozdzielczości 1280x1024 i 1600x1200, to bułka z masłem dla takiego duetu.
Wydajność 96 jednostek PixelShader jest porażająca - 821 fps, przy Fill Rate 20,600 Megatexeli na sekundę. Ale w najnowszym 3DMarku06 ATi wygrywa niejako przez techniczne problemy nVidii. Benchmark ten ma wyraźne problemy z obsługą trybu SLI, co daje się zauważyć w wydajności VertexShader. Jak widać na poniższych wykresach, jest ona słabsza niż pojedynczych kart GeForce 7800.
Ma to niestety wpływ także na dalsze wyniki poszczególnych 'GameTestów' i sprawia, że pierwsze starcie póki co wygrywa ATi. Nie wiemy jeszcze czy powodem jest źle działający benchmark, czy sterowniki nVidii.
'Wanilia', czyli po co to wszystko
HalfLife 2 Lost Coast : maksymalne efekty graficzne, pełny HDR
1600x1200 + AAx14, AA adaptacyjny, anizo x16
średnie FPS 35
Call of Duty 2 : maksymalne efekty graficzne,
1600x1200 + AAx14, AA adaptacyjny, anizo x16
średnie FPS 40
Wkrótce przetestujemy kolejne, już sklepowe modele tych kart i będziemy mogli napisać nieco więcej na temat głośności i stabilności, a także zaprezentować kolejne 'waniliowe' obrazki z gier.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!