STALKER: Zew Prypeci
Silnik graficzny Stalkera: Zew Prypeci potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) | 141 123 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) | 141 123 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 101 92 |
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 100 93 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 97 86 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 93 80 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 93 85 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 85 75 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 84 74 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) | 135 117 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) | 125 117 |
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 98 89 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 91 73 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 90 77 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 82 71 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 81 75 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 71 63 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 70 63 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) | 87 75 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) | 87 75 |
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 85 76 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 81 73 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 62 52 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 55 48 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 48 41 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 45 40 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 44 39 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Najnowsza część Stalkera powoli przestaje być wymagającą grą dla kart graficznych, zwłaszcza tych dwuukładowych. GeForce GTX 590 nie ma sobie równych w niższych rozdzielczościach obrazu – generuje w nich nawet powyżej 100 kl./s. Notuje natomiast duży spadek wydajności po włączeniu gry w wielkości obrazu 2560x1600. Co prawda Radeon 6990 nie zdołał z nim wygrać, ale brakowało naprawdę niewiele.
Metro 2033
Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w DX11. Metro 2033 to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki!
Metro 2033 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, PhysX wyłączony, AF x4
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 67 51 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 66 49 |
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) | 63 42 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) | 63 42 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 50 38 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 41 31 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 37 27 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 35 26 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 33 25 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, PhysX wyłączony, AF x4
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 54 41 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 53 39 |
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) | 51 33 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) | 51 33 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 41 31 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 34 25 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 30 22 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 29 21 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 27 19 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, PhysX wyłączony, AF x4
AMD Radeon 6990 OC 4GB (880/1250) | 32 22 |
ASUS GeForce GTX 590 3GB (612/855) | 32 20 |
Zotac GeForce GTX 590 3GB (607/854) | 32 20 |
AMD Radeon 6990 4GB (830/1250) | 31 20 |
ASUS Radeon 5970 2GB (725/1000) | 21 14 |
GeForce GTX 580 1,53GB (772/1002) | 21 15 |
AMD Radeon 6970 2GB (880/1375) | 17 12 |
GeForce GTX 570 1,28GB (732/900) | 17 11 |
ASUS Radeon 6950 2GB (800/1250) | 15 10 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Tym razem GeForce GTX 590 ma trudności w niższych wielkościach obrazu z przeciwnikiem. Radeon 6990 w 1680x1050 i 1920x1200 osiąga wyraźnie lepszą wydajność. Po włączeniu Metro 2033 w najwyższej rozdzielczości, wydajność obu kart graficznych jest na zbliżonym poziomie. Co prawda w najwyższym trybie nie da się komfortowo grać, ale już w 1920x1200 najnowsze dwurdzeniowe akceleratory osiągają przyzwoitą wydajność.
Ciekawi jesteśmy, ile jeszcze czasu przyjdzie poczekać na kartę graficzną, która pozwoli na granie w Metro 2033 z wygładzaniem krawędzi. :-)