W przypadku kart graficznych Radeon wykorzystywaliśmy wbudowane narzędzie do podkręcania w sterowniki CCC. W przypadku akceleratora Zotac GeForce GT 740 skorzystaliśmy z aplikacji EVGA Precision.
Nasze próby
Tabela2 - OC
Zotac GeForce GT 740
Sapphire Radeon R7 250
PowerColor Radeon R7 250X
Asus Radeon R7 260
Taktowanie nominalne
993/1250 MHz
1050/1150 MHz
1000/1125 MHz
1000/1500 MHz
Po podkręceniu
1143/1435 MHz
1100/1250 MHz
1120/1300 MHz
1150/1675 MHz
Crysis 3 - DX11
1920x1080, Niskie Detale, FXAA, AF x16
Asus R7 260 1GB (1000/1500)
45 + 3 40 + 2
PowerColor R7 250X 1GB (1000/1125)
41 + 5 36 + 4
Zotac GT 740 1GB (993/1250)
33 + 7 24 + 7
Sapphire R7 250 1GB (1050/1150)
32 + 2 28 + 1
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s
Max Payne 3 - DX11
1920x1080, Normalne Detale, AF x16
Asus R7 260 1GB (1000/1500)
55 + 4 39 + 3
PowerColor R7 250X 1GB (1000/1125)
47 + 4 32 + 4
Sapphire R7 250 1GB (1050/1150)
36 + 2 24 + 2
Zotac GT 740 1GB (993/1250)
24 + 3 14 + 2
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s
Każda karta graficzna była w stanie pracować z częstotliwością rdzenia 1100 MHz lub więcej. Najwięcej udało nam się wycisnąć z Radeona R7 260 i GeForce'a GT 740, choć patrząc na wyniki w grach, spore przyspieszenie odnotował także Radeon R7 250X. Najsłabsze rezultaty po podkręceniu odnotowaliśmy na Radeonie R7 250.
Pobór prądu
Pomiaru poboru energii dokonaliśmy przy pomocy watomierza. Poniższe wartości dotyczą całej platformy testowej (oprócz monitora, głośników, drukarki, itd.). Pomiar w trybie spoczynku odbywał się przy uruchomionym systemie operacyjnym, w którym była włączona przeglądarka Firefox z dwiema zakładkami oraz program muzyczny Foobar. Natomiast "obciążenie" sprawdzaliśmy podczas zapętlonego testu w grze Crysis 3 (1920x1080).
Tanie karty graficzne pobierają niewielkie ilości energii elektrycznej. Modele o ok. 300-400 zł potrafią w tych samych warunkach pobierać o ok. 100 W więcej. Zgodnie z przewidywaniami, im lepszą wydajnością cechuje się dany układ graficzny, tym więcej pobiera prądu.