Jeśli zaś chodzi o samą jakość oprawy graficznej to tym razem nie ma tutaj niekwestionowanego lidera. Oczywiście porównując jedynie wersje konsolowe, gdyż edycja PC z racji jej możliwości konfiguracyjnych nie ma sobie równych. Możemy starać się dostosowywać ustawienia graficzne do tego z co widzimy na konsolach, lecz moim zdaniem nie ma to większego sensu. Far Cry 2 w wydaniu na komputery osobiste potrafi być bogatszy i bardziej zróżnicowany wizualnie, o ile tylko dysponujemy odpowiednio silną maszyną.
Cienie na samochodzie - wersja PC
Cienie na samochodzie - wersja PS3
Cienie na samochodzie - wersja X360
Możemy powiedzieć wręcz, że edycja PC stanowi wzór do jakiego porównujemy obie wersje konsolowe gry. I tak na pierwszy rzut oka możemy stwierdzić, że największą bolączką wersji xboxowej prezentowanego tytułu są kiepskiej jakości cienie. Chodzi tu o fakt, iż na wszystkich ich krawędziach występuje efekt specyficznego „ziarna”. I choć nie jest on tak mocno widoczny w podczas szybkich akcji to jednak potrafi „zepsuć” obiór gry w momencie zbliżeń i bardziej statycznych scen.
Cienie podczas jazdy samochodem - wersja PC
Cienie podczas jazdy samochodem - wersja PS3
Cienie podczas jazdy samochodem - wersja X360
Z kolei wersja przeznaczona na konsole Playstation 3, poza zmniejszoną rozdzielczością wydaje się mieć nieco gorsze tekstury. Jest to jednak efekt zastosowania starszej już metody antyaliasingu znanego pod nazwą Quincunx. Jak zapewne pamiętacie, metoda ta w założeniach miała dawać taki efekt jak przy włączonym znacznie wyższym próbkowaniu przy jednoczesnym dużo mniejszym obciążeniu systemu. Niestety, jak się okazuje, nie ma róży bez kolców i wykorzystanie tego rozwiązania, aby nadać edycji PS3 stosowny zakres antyaliasingu spowodowało w rezultacie rozmazanie całej sceny (coś jak blurr).
Pozostałe elementy takie jak np. efekty cząsteczkowe nie różnią się zbytnio pomiędzy porównywanymi platformami, choć moim zdaniem niektóre z nich nieznacznie naturalniej wyglądają na PC i PS3 (np. płomienie).
Na szczęście jednak obie wersje konsolowe nie wykazują, poza wspomnianymi powyżej, większych odstępstw od przyjętego przeze mnie wzorca. I jest to niewątpliwie zasługa niezwykłych wręcz umiejętności programistów ze studia Ubisoft Montreal, którym udało się dopasować swój nowy silnik do trzech różnych platform sprzętowych unikając przy tym wprowadzania doń znaczniejszych ograniczeń, które miałby wpływ na jakość oprawy wizualnej.
I jeszcze jedna mała uwaga - nie sugerujcie się innym wyglądem niektórych postaci występujących na zdjęciach i w naszym filmie. Gra zmienia się bowiem prawie za każdym jej odpaleniem. Zmienia się otaczające nas środowisko, co widać choćby w czasie pierwszych minut zabawy, gdy tak naprawdę niewiele mamy wpływu na to co się dzieje na ekranie.
Komentarze
80litrówka ;-)
Bo przeciez prosciej jest zrobic aplikacje dla 3 rdzeniowego procesora X360 niz 7 rdzeniowego Cella, nieprawdaz?
PS3 jest sporo mocniejsze od X'a, ale zanim my konsumenci to zobaczymy to uplynie sporo wody. Tak samo z reszta bylo z PS2 i Xboxem "jedynka". Teoretycznie wszedl pozniej, i mial mocniejszy hardware, a jednak PS2 nie rzadko przebijalo go pod wzgledem graficznym (Pod koniec, gdzie programisci nauczyli sie wykorzystac 100% mocy tej konsolki).
Poza tym co do testu kart graficznych, to chyba juz zostalo ustalone ze na DX10 4870X2 i GTX280 sa praktycznie rowne (Chociaz nie powinnismy porownywac karty dwu procesorowej, do jedno procesorowej, lecz coz ;)).
Czas ponarzekac, nie dalo sie jakos przechwycic obrazu z konsol, tylko zdjecia robic? :)
PS3:
RSX 'Reality Synthesizer' 500 MHz, 256 MB GDDR3 650 MHz @ 1,3 GHz (w starszych modelach pamięć ma taktowanie 700 MHz @ 1,4 GHz
Xbox 360:
"Graphics processing is handled by the ATI Xenos which has 10 MB of eDRAM. Its main memory pool is 512 MB in size."
"500 MHz ATI Xenos GPU w 90 nanometrach - Falcon), 65 nm - Jasper (od października 2008"
zródło: wikipedia
Ma niesamowity procesor ale co z tego? Generalnie grafika ktora jest w PS3 czesto jest porownywana do gf6800 lub 7600 wiec ja i tak jestem pelen podziwu ze takie gierki jak FarCry2 potrafi pociagnac konsolka. Mysle ze bardziej realnej grafiki w grach po ps3 nie mozna sie spodziewac aczkolwiek mogliby zrobic bardziej zawansowna fizyke. Z tego co czytalem w PS3 miala byc duzo lepsza karta graficzna ale spieszyli sie z premiera tak wiec wsadzili w ostatnim momencie takie cos, a szkoda.. Co do gierek na PC zastanawiam sie nad beznadziejnoscia konwersji z konsol. Far Cry i tak wmiare chodzi dobrze natomiast zobaczcie sobie porownanie wersji GTA IV na PC/Xbox/PS
Co do gry - jest beznadziejna chociaż wygląda nieźle.
Olaboga! Cena gry na konsole to jakaś TRAGEDIA! Prawie 220zł za coś co tak naprawde jest warte 80 zł!
KillZone 2 ma również "klockowate" cienie. Niestety.
Settings: Demo(Playback (Action Scene)), 1920x1200 (60Hz), D3D10, Fixed Time Step(Yes), Disable Artificial Intelligence(No), Full Screen, Anti-Aliasing(None), VSync(No), Overall Quality(Ultra High), Vegetation(Very High), Shading(Ultra High), Terrain(Ultra High), Geometry(Ultra High), Post FX(High), Texture(Ultra High), Shadow(Ultra High), Ambient(High), Hdr(Yes), Bloom(Yes), Fire(Very High), Physics(Very High), RealTrees(Very High)
A więc Ultra High bez AA, mam takie wyniki:
Total Frames: 913, Total Time: 25,68s
Average Framerate: 35,55
Max. Framerate: 42,62 (Frame:434, 12,32s)
Min. Framerate: 31,33 (Frame:891, 25,08s)
patrzac na zrzuty najlepsza grafike ma pecet potem xbox a na koncu ps3, no prosze a myslalem ze konsole gniota grafika pecety, a tu mila odmiana.
..pewnie tak samo jak odwzorowywane w grze miejsca ;-)
3870x2 ,core2d 8400@ 4.1 ghz - 1920x1200 very high 18-40 fps
(w dx 9 )
problem polega na tym ,ze mam chyba 52% gry i za nic nie moge sie zmusic zeby ją skonczyc :/
nudaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :-(
Tak się składa kochani, że większość gier powstaje dziś od razu na 3 platformy (portowanie jest zdecydowanie droższe) i nawet jak coś wychodzi najpierw na konsole to możecie być pewni, że developer ma wersję chodzącą na PieCu.
Konsolarze są po prostu lepszym bydłem dojnym - jak nazwać inaczej kilka milionów ludzi, którzy są w stanie płacić po 50-60 dolarów za płytę z grą?? Kiedy konsolowcy napełnią kiesy wypuszcza się wersję na PC, która sprzeda się w maks. kilkuset tysiącach egzemplarzy.
Ale wracając do sedna - skoro powstaje coś na 3 platformy to z racji czynników ekonomicznych - nie może być to gra działająca dobrze jedynie na najszybszym sprzęcie - PC (sorry, ale sama dobra graficzna w pececie w studiu developerskim ma większą wydajność i tyle samo pamięci co PS3 i XBox360 razem wzięte..:).
W związku z tym powstaje coś, co będą w stanie udźwignąć wszystkie platformy, ze szkodą dla PC'ta oczywiście. Troche lepsze tekstury, czy fx'y znajdą się w wersji PC, ale nie będzie to taki szok, jaki mogłaby spowodować gra stworzona całkowicie pod kątem np. Radeona 4870.
Zobaczcie np. Crysis - ta gra nie przyniosła wielkich zysków bo powstawała pod kątem PC, ale grafika była taka jaka być powinna i o jakiej PS3 czy XBox mogą tylko pomarzyć.
http://www.benchmark.pl/benchmarki_i_rankingi/FARCRY_2-14.html
1. "FullHD" na X360 - no kurcze - jesli autor artykulu sadzi takie glupoty... X360 wyswietla FullHD JEDYNIE POPRZEZ UPSCALLING!!! X360 nie potrafi renderowac grafiki w trybie 1080p!
2. Ceny gier, "dojenie konsolowcow" itd. - kurde ludzie - wyjrzycie czasami z polskiego grajdolka. Ceny gier poza Polska na wszystkie platformy sa podobne. Tylko w Polsce ceny gier na PC to 30-50% ceny gru na konsole. Na zachodzie gry na PC rowniez kosztuja 50-60 Euro - tylko dzieki polskim dystrybutorom i - paradoksalnie - calkowitym spolszczeniu wiekszosci gier na naszym rynku (co powoduje z kolei ze w zasadzie nikt poza Polska takiej gry nie kupi) - gry na PC kosztuja u nas 80-100zl w momencie premiery.
3. "PS3 jest sporo mocniejsze od X'a, ale zanim my konsumenci to zobaczymy to uplynie sporo wody" - tymczasem gry na X360 juz od momentu premiery (rok wczesniej) wykorzystuja niemal w calosci jego potencjal - nie wiem ktora filozofia jest lepsza - kupic wczesniej tania konsole i cieszyc sie przez 4-5 lat grami z super grafika, czy kupic 1-2 lata pozniej dwukrotnie drozsza konsole i przez 3 czy 4 lata miec nadzieje ze "moze kiedys w koncu" wyjdzie cos, co "pokaze moc PS3". Litosci...
Następne dziecko neostrady! Dla sprostowania, konsola PS3 posiada jedno rdzeniowy procesor z siedmioma jednostkami wykonawczymi, a nie jak to ma miejsce w konsoli XBOX 360, 3 RDZENIE po 3,2GHz (Power PC), który każdy z nich potrafi wykonać po kilka operacji w jednym takcie zegara! Po za tym, układ graficzny w konsoli PS3 jest mniej wydajny niż ten montowany na pokładzie płyt Microsoft-u, przede wszystkim wyższy fillrate i bardziej zaawansowany antialiasing, NA KORZYŚC OCZYWIŚCIE x-A (nie zagłębiając się w szczegóły), konsola ze stajni Sony jest nie wypałem pod katem gier, jak najbardziej
filmy HD! Odnosząc się do powyższego tekstu, nie jestem zwolennikiem żadnego z tych urządzeń! Aczkolwiek chylę głowę ku konsoli Microsoft-u, ze względu na prostotę wykonania i oddania w ręce programistów w pełni do wykorzystania mocy obliczeniowej! Proszę dajcie już spokój z tymi, zbędnymi komentarzami typu "ps3 jest mocniejsza tylko trudniejsza w programowaniu i już niedługo programiści rozgryzą konsole i będą super extra gry!" bzdura! odnieście się nawet do powyższego testu, gdzie konsola PS3 ma i będzie miała widoczne spadki wyświetlanych klatek na sekundę gdyż układ graficzny jest już na granicy swoich możliwości i żaden notabene procesor CELL nie wesprze tego już leciwego
GPU by można było napisać grę z niesamowitą oprawą audio wizualną i do tego przy zachowaniu nie nagannej płynności! W razie pytań technicznych i porównania konsol i dowodów. Pisac. Pozdrawiam!
tak jaku Was w benchmarku, tzn 1920x1200 Ultra High, AA 0
Average Framerate: 47,74
Min. Framerate: 31,62
...
sama gra nic specjalnego część pierwsza to był szok i hit, fakt gra nie jest bardzo wymagająca mimo ładnej grafiki to jej jedyny atut
sam mam jeden :-)
pozdro
Czy człowiek mądrze myślący kupiłby Ati 4850 i monitor full HD ???
Śmieszą mnie takie porównania no chyba że ludzie mają taki sprzęt i myślą że są cool.
Wszystkie części kompa muszą być do siebie zgrane.
Bo co za pociecha mieć "quada" i GF9600 ???
Mam HP-ka full HD i GF 9600 GSO a to dlatego iż potrzebuję monitor 24" do pracy i niestety jestem nałogowym graczem :)
Max rozdzielczość to niestety 1650x1080 i niestety nie natywna trudno trza z tym żyć i zakupić 4870 :)
czy nie lepiej byłoby przeprowadzać testy na konfiguracji typowej dla większości użytkowników ? Ile procent graczy w Polsce (i nie tylko w Polsce zresztą) ma w tej chwili Core i7 z 6 GB pamięci ?