Jakość geometrii (Ultra Wysoka/Bardzo Wysoka/Wysoka/Średnia/Niska)
Określa kształt bliskiego oraz dalekiego terenu, co przekłada się na to, ile drzew i roślin będzie wyświetlanych na mapie. Różnice między ustawieniami Ultra Wysokimi i Bardzo Wysokimi są bardzo subtelne. Natomiast przy ustawieniach Wysokich powoli zaczynają znikać najdalej oddalone drzewa i zmieniają się kształty pobliskich skałek. Przejście na ustawienia Średnie sprawi, że niektóre, zwłaszcza blisko położone, obiekty stracą na detalu, a ustawienia Niskie zupełnie pozbawiają lokacje cieni z wyjątkiem tych najważniejszych i największych obiektów. Ponieważ Far Cry 2 składa się przede wszystkim z dużych i rozległych lokacji, geometria ma duży wpływ na płynność gry.
Jakość Geometrii - Ultra Wysoka
Jakość Geometrii - Bardzo Wysoka
Jakość postprocessingu (Wysoka/Średnia/Niska)
Postprocessing to ogólny termin określający szereg bardzo różnych funkcji. To właściwie końcowe przetwarzanie obrazu, gdzie stosuje się pewne „filtry”, takie jak podkręcanie kontrastu, inwersja kolorów czy motion blur. W Far Cry 2 postprocessing można zaobserwować przede wszystkim podczas biegu, kiedy bohater się zmęczy, lub gdy w trakcie misji dopada go atak Malarii. Obraz wtedy rozmywa się przy krawędziach ekranu, kontrast się zmienia, a czasami pojawiają się pewne przebarwienia kolorów. Przy ingerencji w tą opcje zmiany są minimalne, ale sama funkcja nie ma wpływu na płynność gry.
Jakość Postprocessingu - Wysoka
Jakość Postprocessingu - Niska
Jakość tekstur (Ultra Wysoka/Bardzo Wysoka/Wysoka/Średnia/Niska)
Jak nie trudno się domyślić, opcja wpływa na to, jak atrakcyjnie wyglądać będą tekstury pokrywające obiekty. Ponownie, przy ustawieniach Ultra Wysokich i Bardzo Wysokich trudno dopatrzyć się jakiś widocznych różnić, natomiast kolejno w ustawieniach Wysokich, Średnich i Niskich tekstury zaczynają wyraźnie tracić na wyrazistości.
Jakość Tekstur - Bardzo Wysoka
Jakość cieni (Ultra Wysoka/Bardzo Wysoka/Wysoka/Średnia/Niska)
Ponieważ Far Cry 2 bogaty jest w lokacje pełne dzikiej i bujnej roślinności, w grze ujrzymy naprawdę wiele cieni. Co niestety, również znacznie wpływa na płynność gry. Z każdym wzrostem poziomu detali, zaobserwować można poważne zmiany. Cienie stają się coraz mniej pikselowe, bardziej wygładzone, a przede wszystkim pojawia się ich coraz więcej. Ponieważ jest to bardzo ważny element wyglądu gry, polecałabym pozostać przynajmniej przy ustawieniach Wysokich.
Jakość otoczenia (Wysoka/Średnia/Niska)
Teoretycznie opcja ta określa poziom detali naszego najbliższego otoczenia. Ale w praktyce nie zauważyłam prawie żadnych zmian przy zmianie tych ustawień. Ingerencja w tą opcje nie ma też zbyt dużego wpływu na wydajność.
HDR i Rozmycia
W Far Cry 2 ingerencja w te dwie opcje nie tyle wpływa na to jak realistycznie oświetlone będą lokacje, tylko jak wiarygodnie prezentować się będzie samo słońce. Przy włączonym HDR słońce jest rozmyte i bardzo jasne. Przez co jeśli bohater ma je w polu widzenia zostanie oślepiony, a lokacja będzie prześwietlona. Przy włączeniu tylko Rozmycia, słońce nie jest już tak ładne, ale efekt prześwietlenia wciąż pozostaje. Przy wyłączeniu obu funkcji, słońce traci wszystko ze swojego realizmu i przypomina tylko narysowaną na widnokręgu kropkę.
HDR włączone, Rozmycia włączone
HDR wyłączone Rozmycia włączone
HDR wyłączone Rozmycia wyłączone