Gry

Ustawienia graficzne: geometria, postprocessing, cienie, HDR i rozmycia

przeczytasz w 2 min.


Jakość geometrii (Ultra Wysoka/Bardzo Wysoka/Wysoka/Średnia/Niska)

Określa kształt bliskiego oraz dalekiego terenu, co przekłada się na to, ile drzew i roślin będzie wyświetlanych na mapie. Różnice między ustawieniami Ultra Wysokimi i Bardzo Wysokimi są bardzo subtelne. Natomiast przy ustawieniach Wysokich powoli zaczynają znikać najdalej oddalone drzewa i zmieniają się kształty pobliskich skałek. Przejście na ustawienia Średnie sprawi, że niektóre, zwłaszcza blisko położone, obiekty stracą na detalu, a ustawienia Niskie zupełnie pozbawiają lokacje cieni z wyjątkiem tych najważniejszych i największych obiektów. Ponieważ Far Cry 2 składa się przede wszystkim z dużych i rozległych lokacji, geometria ma duży wpływ na płynność gry.

Jakość Geometrii - Ultra Wysoka

Jakość Geometrii - Bardzo Wysoka

Jakość Geometrii - Wysoka

Jakość Geometrii - Średnia

Jakość Geometrii - Niska

Jakość postprocessingu (Wysoka/Średnia/Niska)
Postprocessing to ogólny termin określający szereg bardzo różnych funkcji. To właściwie końcowe przetwarzanie obrazu, gdzie stosuje się pewne „filtry”, takie jak podkręcanie kontrastu, inwersja kolorów czy motion blur. W Far Cry 2 postprocessing można zaobserwować przede wszystkim podczas biegu, kiedy bohater się zmęczy, lub gdy w trakcie misji dopada go atak Malarii. Obraz wtedy rozmywa się przy krawędziach ekranu, kontrast się zmienia, a czasami pojawiają się pewne przebarwienia kolorów. Przy ingerencji w tą opcje zmiany są minimalne, ale sama funkcja nie ma wpływu na płynność gry.

Jakość Postprocessingu - Wysoka

Jakość Postprocessingu - Niska

Jakość tekstur (Ultra Wysoka/Bardzo Wysoka/Wysoka/Średnia/Niska)
Jak nie trudno się domyślić, opcja wpływa na to, jak atrakcyjnie wyglądać będą tekstury pokrywające obiekty. Ponownie, przy ustawieniach Ultra Wysokich i Bardzo Wysokich trudno dopatrzyć się jakiś widocznych różnić, natomiast kolejno w ustawieniach Wysokich, Średnich i Niskich tekstury zaczynają wyraźnie tracić na wyrazistości.

Jakość Tekstur - Ultra Wysoka

Jakość Tekstur - Bardzo Wysoka

Jakość Tekstur - Wysoka

Jakość Tekstur - Średnia

Jakość Tekstur - Niska

Jakość cieni (Ultra Wysoka/Bardzo Wysoka/Wysoka/Średnia/Niska)
Ponieważ Far Cry 2 bogaty jest w lokacje pełne dzikiej i bujnej roślinności, w grze ujrzymy naprawdę wiele cieni. Co niestety, również znacznie wpływa na płynność gry. Z każdym wzrostem poziomu detali, zaobserwować można poważne zmiany. Cienie stają się coraz mniej pikselowe, bardziej wygładzone, a przede wszystkim pojawia się ich coraz więcej. Ponieważ jest to bardzo ważny element wyglądu gry, polecałabym pozostać przynajmniej przy ustawieniach Wysokich.

Jakość CIeni - Ultra Wysoka

Jakość CIeni - Bardzo Wysoka

Jakość CIeni - Wysoka

Jakość CIeni - Średnia

Jakość CIeni - Niska

Jakość otoczenia (Wysoka/Średnia/Niska)
Teoretycznie opcja ta określa poziom detali naszego najbliższego otoczenia. Ale w praktyce nie zauważyłam prawie żadnych zmian przy zmianie tych ustawień. Ingerencja w tą opcje nie ma też zbyt dużego wpływu na wydajność.

HDR i Rozmycia
W Far Cry 2 ingerencja w te dwie opcje nie tyle wpływa na to jak realistycznie oświetlone będą lokacje, tylko jak wiarygodnie prezentować się będzie samo słońce. Przy włączonym HDR słońce jest rozmyte i bardzo jasne. Przez co jeśli bohater ma je w polu widzenia zostanie oślepiony, a lokacja będzie prześwietlona. Przy włączeniu tylko Rozmycia, słońce nie jest już tak ładne, ale efekt prześwietlenia wciąż pozostaje. Przy wyłączeniu obu funkcji, słońce traci wszystko ze swojego realizmu i przypomina tylko narysowaną na widnokręgu kropkę.

HDR włączone, Rozmycia włączone

HDR wyłączone Rozmycia włączone

HDR wyłączone Rozmycia wyłączone

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login