Szykuje nam się konkurencja dla TikToka – Youtube Shorts testowane w USA!
YouTube wydał własną wersję beta krótkiego formatu wideo podobnego do tego, którego znamy z popularnej aplikacji TikTok. Program o nazwie YouTube Shorts jest obecnie dostępny tylko dla niewielkiej grupy użytkowników z USA.
Youtube Shorts debiutuje w USA
Dzięki YouTube Shorts użytkownicy mogą tworzyć do 60-sekundowych filmów. Podobnie jak w przypadku TikToka, dołączone narzędzia to wielosegmentowa kamera do łączenia wielu klipów wideo ze sobą oraz możliwość nagrywania filmów z muzyką. Fragmenty słyszane w YouTube Shorts mogą łączyć użytkowników z teledyskiem do całego utworu i innymi informacjami o wykonawcy w YouTube. W przyszłości użytkownicy będą mogli tworzyć tzw. shorts z teledysku i oglądać inne, wykonane z tej samej piosenki.
YouTube podpisał umowy licencyjne na korzystanie z milionów utworów pochodzących od ponad 250 wytwórni i wydawców. Wiele z nich to duże wytwórnie i firmy muzyczne, takie jak Universal Music Group i Sony Music. Zamiast samodzielnej aplikacji, YouTube Shorts będzie zintegrowane ze stroną główną YouTube. YouTube przetestuje również zakładkę Shorts w aplikacji Youtube dostępnej na telefony komórkowe, umożliwiając oglądanie filmików poprzez jedno kliknięcie.
Youtube Shorts – czy szykuje nam się konkurencja dla TikToka?
Ostatecznym celem jest, aby użytkownicy YouTube Shorts wycinali dźwięk i tworzyli krótkie filmy z dowolnego istniejącego filmu w YouTube, pod warunkiem, że oryginalny twórca nie zdecydował się wykluczyć ich wideo z usługi. YouTube Shorts w obecnej iteracji nie będzie zezwalać na reklamy ani inne funkcje zarabiania, ale zespół programistów potwierdził, że w przyszłości przeanalizuje różne opcje.
YouTube Shorts został pierwotnie uruchomiony w Indiach jesienią 2020 roku i odniósł sukces. Według serwisu, YouTube Shorts generuje ponad 6,5 miliarda wyświetleń dziennie.
Źródło: GameSpot
Warto zobaczyć również:
- Ile zarabiają youtuberzy? Serwis nie szczędzi pieniędzy
- Wyzwanie na TikToku doprowadziło do śmierci 10-latki
- TikTok to najchętniej pobierana aplikacja 2020 roku. Teraz firma otwiera biuro w Polsce
Komentarze
9...i jak ten świat ma być normalny...
2. Fajnie, że YouTube będzie miał platformę krótkich filmów, bo ten śmietnik co się zrobił po wprowadzeniu "możliwości reklam, jeśli film ma 10 minut" to masarka. 20% treści 80% zapychania, byle móc wyświetlić reklamy.