Fabryka Tesli w niemieckim Gruenheide pod Berlinem wymaga rozbudowy. W związku z tym, aby produkować ekologiczne samochody - należy wyciąć 70 hektarów lasów.
Niemiecka fabryka Tesli pochłonęła mnóstwo lasów podczas budowy
Powstanie Gigafactory Berlin w miejscowości Gruenheide pochłonęło ogromną powierzchnię lasu. Wykarczowano 150 ha, utrudniono dostęp do wody mieszkańcom zamieszkującym okolicę, a poza tym fabryka uszczupliła o 5 miliardów euro portfel Tesli. Wszystko to w imię dbałości o ekologię, a dokładniej rzecz ujmując - aby produkować ekologiczne samochody.
Jak się jednak okazuje, dotychczas poniesione przez przyrodę koszty nie są jedynymi. Elon Musk zaczął już wycinkę kolejnych lasów.
Kolejne hektary lasów są już wycinane, choć zgody nadal nie ma
Tesla nie poprzestaje na wykarczowaniu 150 ha lasów i zaczęła już wycinkę kolejnych 70 ha na rzecz rozbudowy Gigafactory Berlin. Protesty grup związanych ze środowiskiem na niewiele się zdały, a sam Joerg Steinbach (minister gospodarki Brandenburgii) stwierdził, że rozwój fabryki Tesli jest istotny dla rozwoju regionu.
Zaskakujący wydaje się być fakt, że wycinka lasu rozpoczęła się mimo braku uzyskania oficjalnych zgód od władz Brandenburgii. Tesla mimo tego wprowadziła ciężki sprzęt na tereny w okolicy Gigafactory Berlin i spieszy, aby możliwie szybko wybudować kolejne obiekty.
Fabryka Tesli w Berlinie będzie rozbudowana na powierzchni kolejnych 70 hektarów (Źródło: Tesla)
Rozbudowa fabryki jest niezbędna, aby zwiększyć wydajność produkcji
Elon Musk już podczas świętowania osiągnięcia wydajności produkcji Tesli Model Y pod Berlinem na poziomie 2.000 egzemplarzy tygodniowo mówił, że fabryka będzie pracować jeszcze szybciej, aby „w 2023 rok wejść pełnej szybkości”.
I choć do początku kolejnego roku zostało niewiele czasu - i nowy obiekt na wykarczowanych 70 ha nie zdąży w tym czasie powstać, to w przyszłości pozwoli on istotnie przyspieszyć z produkcją. Wszystko to w imię ambitnego planu produkowania 20 milionów samochodów rocznie od 2030 roku.
Tempo rozwoju Tesli jest wyjątkowo dynamiczne - myślicie, że tak dobra passa potrwa jeszcze długie lata, czy rynek może spowolnić ekspansję Muska? Dajcie znać w komentarzach.
Źródło: electrek
Komentarze
27Eksperci od siedmiu boleści, którzy nie raczą w żaden sposób argumentować swoich tez.
A teraz pomyślcie że oni chcą zabronić sprzedaży takich au tnowych od 2035 roku ale...jakoś nikt nie zabrania latania samolotami pasażerskimi które trują jak 200 aut a dodatkowo zrzucają podczas lądowania paliwo ludziom na głowy...Oczywiście zanieczyszczając środowisko...
Ale auto jest beeee a samolot cacy...
https://youtu.be/RYHvAzTDoPk
tak twierdzi Tesla. Problem w tym, że ten rodzaj samochodów elektrycznych jest znacznie bardziej toksyczny dla środowiska niż samochody spalinowe. Już niejedno podsumowanie zostało zrobione na ten temat, i jak by nie liczyć, elektryki są i kosztowne, i trują środowisko.
baterie miały tanieć. nie tanieją, bo ok. 80% ceny baterii to są surowce, głównie kobalt i lit. czyli nie mamy co liczyć na to że będzie taniej. nie będzie.
na dodatek, Tesla wypuściła zdaje się model S (mogę się mylić) z nowym typem baterii. Podobno mają wystarczyć na cały czas życia samochodu. Fajnie. Problem w tym że samochody czasem biorą udział w wypadkach, a te baterie są praktycznie zespawane z ramą nośną. Taka jednorazówka. nawet byle stłuczka może w efekcie oznaczać tzw. stratę całkowitą. Gdzie tu ekologia?