Nowy rok, nowy ja. A nie, przepraszam. Nowy rok, nowe ceny Tesli i nowe wybory w konfiguratorze. W końcu ogłoszono ceny Modelu S i X. Poza tym Musk pozwala wybrać, jaką kierownicę chcesz zamówić.
Poznaliśmy ceny Tesli Model S i X. Tanio nie jest
Ponad pół miliona złotych. To minimalna kwota, którą należy przygotować, jeśli chcesz zrobić sobie noworoczny prezent. W konfiguratorze Tesli pojawiły się właśnie oficjalne ceny Tesli Model S oraz Model X (wersje podstawowe, dwusilnikowe). Producent postanowił ujednolicić nazwy i od teraz w przypadku obu modeli nie znajdziemy już dopisku Long Range.
Dostawy Modelu S są przewidziane już na najbliższe tygodnie. Najpóźniej zamówiony egzemplarz dotrze do ciebie w marcu
Nowe ceny Tesli Model S i X pozostawały przez długi okres nieznane. Poprzednie pochodziły z 2021 roku i po zmianach wzrosły o ponad 50%. Tym samym zamawiając dziś jeden z obu (najdroższych) modeli w portfolio zapłacimy:
- 553.990 zł za Teslę Model S
- 592.990 zł za Teslę Model X
Ich „usportowione” odpowiedniki kosztują odpowiednio 666.990 zł w przypadku Modelu S Plaid oraz 683.990 zł za Model X Plaid.
Model X ma mniejszy zasięg i przyspieszenie do 100 km/h, ale oferuje więcej przestrzeni i możliwości konfiguracji wnętrza
Przypominamy, że obecna generacja Tesli Model S w wersji podstawowej ma 634 km zasięgu wg WLTP, 250 km/h prędkości maksymalnej, natomiast sprint do „setki” zajmuje mu 3,2 sekundy. Model X z uwagi na większe gabaryty wypada nieco słabiej. WLTP określa jego zasięg na „tylko” 576 km, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu 3,9 sekund. Prędkość maksymalna również wynosi 250 km/h.
Okrągła kierownica, a może nowoczesny wolant (yoke)? Tesla pozwoli ci wybrać najwygodniejsze dla ciebie rozwiązanie bezpośrednio w konfiguratorze
Możesz wybrać rodzaj kierownicy w nowej Tesli
Klasyczna, okrągła kierownica jest już passé - tak przynajmniej może twierdzić Elon Musk, który pozwala wybrać opcjonalny wolant (tzw. yoke) zamawiając Model S lub X. Co ciekawe, zmiana jest całkowicie darmowa, a w praktyce użyteczność wolantu jest taka sama jak okrągłej kierownicy. Przyciski niezbędne do obsługi auta (kierunkowskazy) są umieszczone w identyczny sposób. Różnica wynika zatem wyłącznie z wygody obsługi.
Tesla pozwala na wybór rodzaju kierownicy podczas zamawiania Modelu S lub X. To dobre rozwiązanie dla osób, które obawiają się nowego wolantu, ale wciąż chcą mieć najnowszą generację elektryka.
Dopłacić należy jednak za układ siedzeń w Modelu X. Domyślnie auto jest sprzedawane w wersji 5-osobowej, natomiast za 7-miejscowy układ należy dopłacić 20.500 zł. Najdroższy jest wariant przeznaczony dla 6 osób - za ten z kolei trzeba wyciągnąć z portfela aż 37.900 zł.
To jak, nowe ceny i możliwość wyboru klasycznej kierownicy skuszą cię do przemyślenia oferty Tesli?
Źródło: Tesla
Komentarze
21Tesla to taka ich alternatywa.
Płacić tyle za Tesle trzeba aby Muskowi się zwróciły koszta za wypożyczenie neta dla Ukrainy i rozwój wystrzałów rakietek w kosmos.
Na pewno znajdą się tacy, którzy zapłacą za takie wymagania.
Ja zostaje przy zdrowym rozumie i podziękuję.
Oferta nie dla mnie. :)
Preferuję tańsze auto i bez baterii z wymianą co kilka lat.
mam nadzieję że tam nie ma amelinium, bo trzeba do tego farby amelinionowej :P