Niebieskie logo Facebooka zostało odświeżone. Od teraz będzie… nieco bardziej niebieskie. Meta zapowiada zmiany w systemie tożsamości tej popularnej platformy społecznościowej.
W “nowym” logotypie Facebooka na próżno szukać tak drastycznych zmian, jak na przykład w przypadku minionego “odświeżenia” Twittera, który w kilka godzin stał się X. Meta stawia na nieco mniej zauważalne zmiany i grafika przedstawiająca logo serwisu w praktyce nieznacznie różni się od poprzedniej wersji.
Facebook ma “nowe” logo
Różnicę pomiędzy kolorystyką użytą w obu wersjach logotypu – starej i nowej – widać gołym okiem. Odświeżona grafika jest “bardziej niebieska” w porównaniu do poprzedniej. Na tym jednak zauważalne dla każdego zmiany się kończą. Graficy odpowiedzialni za logo Facebooka zadbali też o niewielkie zmiany w literze “f” na niebieskim tle. Wprawne oko dostrzeże zmieniony kształt poziomej kreski w białym znaku.
Od lewej: stare logo i nowe logo Facebook (Źródło: Facebook)
Meta wyjaśnia jednak, że “intencją było stworzenie odświeżonego projektu logo Facebooka, które byłoby odważniejsze, elektryzujące i ponadczasowe”. Odmieniona kolorystyka ma zapewniać większy kontrast, dzięki czemu litera “f” wyróżnia się na tle całego obrazu.
Gigant informuje też o innych zmianach, które mają być związane z odświeżeniem tożsamości wizualnej platformy. Graficy zajęci się więc również wyglądem ikon reakcji na Facebooku, które teraz mają mieć jeszcze więcej emocji oraz wymiarowości.
Odświeżone ikony reakcji na Facebooku (Źródło: Facebook)
W najbliższej przyszłości można spodziewać się kolejnych zmian widocznych na serwisie należącym do Mety. Nie wiadomo jednak, które elementy Facebooka zostaną przeprojektowane i czy zapowiedź odświeżenia interfejsu ma związek z wprowadzeniem lub usunięciem jakichkolwiek funkcjonalności.
Komentarze
72. Emotkę "haha" też zmienili i jest mniej szydercza :(
3. Czy ktoś wie ile milionów premii dostał CEO od marketingu/grafik?