Gracze polubią szybkie dyski SSD PCIe - Forspoken ukazuje potencjał technologii DirectStorage
Czy warto kupować dysk SSD PCI-Express do gier? Obecnie mało który tytuł potrafi wykorzystać potencjał takich nośników, ale wkrótce może się to zmienić. Wszystko dzięki technologii DirectStorage API – jej działanie zademonstrowano na przykładzie gry Forspoken.
DirectStorage to interfejs programowania (API), który rozwiązuje problem tzw. wąskiego gardła w komunikacji między pamięcią masową a kartą graficzną. Technologia odpowiada za szybsze, bezpośrednie połączenie pamięci masowej (na której są zapisane dane gry) i układu graficznego (który odpowiada za wyświetlanie grafiki).
Do tej pory technologia była dostępna tylko na konsoli Xbox, ale Microsoft ostatnio udostępnił biblioteki dla deweloperów tworzących gry także na komputery PC (a warto dodać, że funkcja ma działać też na Windows 10). Potencjał technologii postanowili wykorzystać programiści studia Luminous Productions, którzy pracują nad grą Forspoken.
DirectStorage – prezentacja technologii na przykładzie gry Forspoken
Studio Luminous Productions opublikowało materiał wideo, w którym chwali się zastosowanymi technologiami w silniku Luminous Engine (m.in. FidelityFX Super Resolution 2.0, Variable Shading, Denoising, Screen Space Reflections or Ambient Occlusion). Warto tutaj zwrócić uwagę właśnie na DirectStorage - na materiale porównano czas ładowania poziomów w grze Forspoken na przykładzie komputera z dyskiem HDD, zwykłym dyskiem SSD pod SATA i szybkim dyskiem SSD M.2 pod PCIe.
Koniecznie zerknijcie na filmik:
Stary dysk HDD oczywiście zostaje daleko w tyle. Ciekawie jednak wygląda porównanie dysku SSD SATA i SSD M.2 – dzięki zaimplementowaniu technologii DirectStorage API, gra potrafi wykorzystać potencjał wydajniejszego nośnika, co przekłada się na jeszcze szybsze ładowanie poziomów (prawie 2-krotnie szybsze względem SSD SATA!).
Forspoken będzie jedną z pierwszych gier, które wykorzystają technologię DirectStorage API, ale na jej premierę będziemy musieli jeszcze sporo poczekać – według najnowszych informacji, jej debiut przełożono na październik tego roku. Miejmy nadzieję, że deweloperzy polubią nową technologię Microsoftu i taka funkcja licznie pojawi się w kolejnych tytułach.
Źródło: Luminous Productions
Komentarze
13