DeepWell Digital Therapeutics (DTx) to pierwszy deweloper i wydawca gier wideo, którego celem jest nie tylko zapewnienie świetnej zabawy, ale też przyspieszenie leczenia różnych schorzeń.
Wczoraj, po wielu miesiącach rozwoju, badań i rekrutacji, ujawniony został projekt DeepWell Digital Therapeutics (DTx), dzieło współzałożyciela Devolver Digital – Mike'a Wilsona oraz Ryana Douglasa, byłego dyrektora generalnego firmy Nextern, zajmującej się urządzeniami medycznymi.
Jak to będzie wyglądać?
Firma będzie współpracować z niezależnymi twórcami gier na całym świecie, aby publikować nowe tytuły, niezależnie od ich gatunku, na wszystkie platformy. Jej celem jest też pomoc programistom w projektowaniu i zmienianiu przeznaczenia gier, w celu zwiększenia ich wrodzonej wartości terapeutycznej. DeepWell ponoć już ciężko pracuje nad wieloma grami obsługującymi DTx, które będą wspierać opatentowane przez firmę procesy i systemy techniczne.
Jak twierdzi Mike Wilson, branża gier jest surowo oceniana, ze względu na negatywny wpływ, jaki ma na umysł i ciało. Jednak są naukowcy oraz programiści, którzy wiedzą, że jest odwrotnie:
Wkrótce niektóre z najlepszych gier wideo na świecie zostaną docenione za to, czym są – potężną medycyną – a projektanci gier będą kształtować nową dyscyplinę z potencjałem dotarcia do największej publiczności na świecie.
Gry jako terapia?
Jak pokazują badania, narzędzia oparte na grach wideo mogą pomóc w stanach takich jak depresja i ADHD. DeepWell planuje się na nich oprzeć w swojej pracy.
Współzałożyciel DeepWell Co, Ryan Douglas, twierdzi, że aby gry miały zapewnić wymierne rezultaty, powinny być angażującą rozgrywką, gdyż bez zaangażowania nie ma możliwości leczenia w żadnej terapii. Uważa on też, że to właśnie zabawa jest najbardziej terapeutyczna.
Tworzymy i zmieniamy przeznaczenie gier, które wyglądają jak czysta rozrywka, ale są nasycone mocą cyfrowych terapii, zgodnych z naszymi wbudowanymi, neurologicznymi mechanizmami nagrody.
Jak dodaje jest to przełomowy moment, który połączy gry wideo i medycynę.
Kto bierze udział w projekcie?
Jak można sprawdzić na oficjalnej stronie, są to znani liderzy branży gier – Tom Hall, Zoe Flower, Rami Ismail, Lorne Lanning i American McGee oraz lekarze i eksperci zajmujący się badaniami medycznymi.
Inauguracyjna lista gier DeepWell ma zadebiutować w 2023 roku.
Źródło: youtube, deepwelldtx.com
Komentarze
6Mojego nie zmienią, bo nie gram.
Zawsze będą tacy którzy twierdzą, że jest odwrotnie. I to nie chodzi tylko o gry.
Także mało to przekonujące.
Może niech autorka poda ich nazwiska i dorobek naukowy.