AMD przedstawia FidelityFX Super Resolution (FSR) 3.1 w trakcie Game Developers Conference 2024. Najnowsza wersja otwartego narzędzia skalującego rozdzielczość i generującego klatki animacji jest konsekwentnie ulepszana. Oto dowód.
AMD FidelityFX Super Resolution ewoluuje. We wrześniu 2023 r. zadebiutował FSR 3.0 i teraz otrzymujemy dowód na to, że AMD rozwija technologię. Wśród ulepszeń FSR w wersji 3.1 znajdziemy przede wszystkim:
FSR 3.1 - co nowego?
- FSR 3.1 to lepsza jakość skalowania w niektórych sytuacjach. Składa się na to poprawiona stabilność temporalna (zmniejszone migotanie), większa liczba zachowanych szczegółów oraz zmniejszenie zjawiska ghostingu i zamglenia.
- Istotna nowość. W FSR 3.1 oddzielono generator klatek od funkcji skalowania obrazu, co pozwoli na generowanie klatek przy wykorzystaniu innych technik skalowania obrazu.
- Co więcej, wprowadzono obsługę Vulkan API i zestawów deweloperskich gier Xbox. Z kolei nowe API FidelityFX ułatwi deweloperom debugowanie i zapewni kompatybilność z przyszłymi wersjami FSR.
Warto też wspomnieć, że AMD udostępnia nowy pakiet AMD Software: Adrenalin Edition 24.3.1, który zapewnia optymalizację dla takich tytułów jak Dragon's Dogma 2 czy Horizon Forbidden West Complete Edition. To "świeże" produkcje, więc sprawdź, jaki PC do Horizon Forbidden West będzie najlepszy. Zaktualizowano też liczbę tytułów obsługiwanych przez funkcję HYPR-RX o Dragon’s Dogma 2, Diablo 4, czy Ghostrunner 2.
Nowe procesory AMD Ryzen
Nowa wersja FSR to jedno, ale równie ciekawe (jeśli nie ciekawsze) informacje spływają z konferencji w Pekinie, gdzie ujawniono szczegóły techniczne jednostek o nazwie kodowej Strix Point. Słowem: AMD zapowiada nowe procesory Ryzen. Premiera? Szczegółów brak, ale wiemy, że trafią na rynek jeszcze w tym roku.
Źródło: AMD
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!